Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1832 ggr
[bat]
2015-03-05 16:43

Hur ska man tolka det?

Har åtagliga gånger drömt att jag börjar om högstadiet, mina gamla vänner från gymnasiet brukar gå i samma klass som mig då och det brukar utspela sig annorlunda varje gång. Alltså i samma miljö fast olika kontexter. Jag har drömt detta kanske 10+ gånger det senaste året och argumentet till varför jag fått börja om högstadiet är för att de räknade fel med betygen i åttondeklass?! Så fastän jag går en universitetutbildning idag och lyckats ta mig in i den, så finns ängslan kring att behöva gå om högstadiet. Vad kan det menas med den här drömmen? Så otroligt jobbig och vill bara bli av med den.

Annons:
saradormin
2015-03-05 18:23
#1

Något från ditt förflutna som du omedvetet söker.

sajtvärd  drömmar ifokus

Choklad
2015-03-10 08:34
#2

Du svarade faktiskt på din fråga själv, du är ängslig innerst för att behöva göra om högstadiet.  Jag funderar över om det finns något/några speciella  ämnen som du oroar dig över? Det/de ämnena kan i sin tur ge ett svar på något inom dig som du är osäker på, och därför drar dig för att göra om. Men å andra sidan så kanske du ska utmana dig själv och just göra det som oroar dig? Då kanske du sedan kan känna dig fri och utan denna oro, och slippa drömmen som jagar dig. något i detta gör att du känner dig jagad, och det är ohållbart i längden, därför talar drömmen med dig och ber dig ta itu med detta.

U R us

Upp till toppen
Annons: