Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1540 ggr
Stjärnglans
2015-08-13 13:54

Återkommande drömmar

Hej!

Jag har återkommande i många, många år drömt om vissa saker.

Väldigt många av mina drömmar utspelar sig i min mormor och hennes mans hus (båda lever fortfarande). Det är ett hus som jag älskar och en av de få sakerna i mitt liv som alltid varit densamma, jag har spenderat mycket av min barndom där.

Det är oftast bara jag eller mormor i huset, ibland är mamma med. Vi befinner oss nästan alltid på övervåningen, i mitt sovrum, i mormor och hennes mans sovrum eller på "överhallen" (golvet mellan alla dörrar på övervåningen). 

Det är ofta spöken som befinner sig i huset och jag känner stort obehag för spökena. Spökena är och ser ut lite som den lilla tjejen som kommer ut ur TVn i The Ring haha. Ibland säger mormor att hon vet om att spökena är där och att dom skrämmer henne också. Dock har spökena bara biroller i mina drömmar, som små obehagliga inslag. Jag brukar bara vara rädd för spökena, men i drömmen jag hade igår så stod jag och en släkting och sparkade mot dem och hånskrattade fast vi var lite rädda - spökena såg på oss på lite avstånd och såg arga ut.

Jag drömmer ofta om mördare eller inbrottstjuvar, helt enkelt någon som vill skada mig. Jag ser sällan personen, jag går mest runt och känner ett stort obehag  och försöker gömma mig och/eller på olika sätt förhindra att personen kommer in i huset eller hittar mig (till exempel genom att stänga fönster, låsa en dörr osv). Personen lixom förföljer eller övervakar mig i tysthet för att sedan kunna attackera mig. När andra personer är med i dessa drömmar så är de oftast helt som vanligt, det är bara jag som vet om att någon är ute efter att skada oss. Ibland säger jag åt mina helt oförstående släktingar som är i huset att dom måste gömma sig tillsammans med mig och dom förstår ingenting och tar det inte på lika stort allvar som jag. Ibland är jag i helt vardagliga situationer, vi kanske är i köket och mormor bakar kakor och jag spelar med i det helt vardagliga livet fast jag vet om att någon vill skada oss - rädslan är mer i bakhuvudet och då och då går jag och kanske tittar ut genom fönstret för att se om personen är utanför och gömmer sig, kanske låser en dörr osv. Rädslan och känslan av att vara jagad/bevakad osv är med andra ord inte alltid jätteintensiv, men den finns där

Annons:
Upp till toppen
Annons: