Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 730 ggr
Moalinn
2015-10-14 00:24

Drömmar under "tupplur"

Jag har funderat på en sak. Finns kanske tidigare trådar om detta men jag sitter med en mobil och tycker bara det är bökigt att söka, och vet samtidigt inte vad jag skulle söka på. Hade problem med att komma på en bra rubrik. Iallafall, tupplur eller sömn som sker mitt på dagen (tänker för de som har "normal" dygnsrytm). Varför är drömmarna så intensiva? Min "tupplur" brukar hamna på 2-3 timmar och under dessa timmar har jag extremt jobbiga drömmar. Drömmar som är lite udda (idag hade jag en dröm om en hiss som man endast kunde komma till genom att åka en rutschkana, till exempel haha) men känslor, rörelser och sånt känns så himla verkligt. Idag hade jag jättesvårt att se. Brukar använda linser och de kan ibland bråka så man ser lite suddigt, men det här var precis som att jag gick och kisade och då såg jättesuddigt och konstigt. När jag gnuggade ögonen (vilket kändes väldigt verkligt) så kunde jag se lite bättre men den dåliga synen kom snart tillbaka igen. Det är absolut inte den enda eller mest verkliga dröm jag drömt på dagen. Man vaknar ju dessutom med ett hjärta som slår i hundrafemtioelva, typ. Finns det någon förklaring till det här? Tycker det är väldigt intressant så vill gärna lära mig mer! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
Upp till toppen
Annons: