Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 597 ggr
Ghosthunter
5/1/16, 5:23 PM

Brist på dröm och mardröm

Det sägs ju att drömmar alltid betyder något och att de kan vägleda, hjälpa, varna..etc..etc. Men vad betyder då brist på drömmar? Jag drömmer så sällan numera så jag börjar undra om  det högre jaget, eller vad det nu är, inte har något att säga mig? Lite märkligt då jag har mycket problem att jobba med.🤔

De få gångerna som jag drömmer eller åtminstone minns att jag har drömt, brukar var hur märkliga som helst. Inatt drömde jag faktiskt (var säkert 2-3 veckor sedan sist) Det var en helfnoskig dröm som vanligt.

Jag drömde att det var översvämning på gatan och jag satt i en eka och fiskade. Plötsligt nappade det och det var så tungt att jag knappt kunde dra upp fångsten. Jag var livrädd för vad jag skulle dra upp. När jag hade fått upp fångsten, så visade det sig att det var en stor grå katt som hade nappat, då blev jag mycket överraskad och ledsen, för den var död. Efter det så vaknade jag!

Snacka om skruvad dröm!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Choklad
5/2/16, 3:49 PM
#1

Kanske du vill ha något, men du blir besviken varje gång du hittar det?

Jag tror att katten betyder något för dig rent känslomässigt, och vad finns med den som gör dig ledsen?

Just tyngden, som att något är tungt att hålla i?

Finns det något som du behöver släppa taget om?

U R us

Ghosthunter
5/2/16, 5:21 PM
#2

Bra analys, Choklad!

Nu vill jag inte direkt skriva om det här, men allt stämmer väldigt bra🙂

Tack!🌺

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
5/3/16, 11:01 AM
#3

Du får gärna pm:a mig om du vill 🙂

U R us

Choklad
5/3/16, 11:14 AM
#4

Kan vara så, att din väg framåt i livet kantras av många känslor, och nu känner du kanske att du är väldigt känslosam, så pass mycket att du har svårt att hantera detta tillstånd. Du lättar , släpper ut dina känslor i denna "sjö" av känslor, (men har försäkrat dig om att du "sitter säkert och är trygg) och ditt försök resulterar i att du blir överraskad, du fick ett rsultat!

Fiskespöt tillåter dig att hålla distans till fångsten, tänka efter hur du vill ta emot den, men det enda du känner är en tyngd, och som du behöver kämpa med för att få upp till ytan (det handlar om att du kämpar för att få ett svar som du kan acceptera, tror jag)

Och då är ju frågan: Vad ser du hos en katt, vilka tankar väcker en katt hos dig?

Att den är grå, kan tyda på att du har gråa känslor (nu är detta mina funderingar )    = du är ledsen förnågot. Och nu då du ser detta med blotta ögat, det som legat dolt för dig , så blir du ledsen, för jag tror att du har en känsla av att du har missat något, då du hade det dolt i alla andra känslor, de som finns i den stora översvämningen på din livsväg, och kanske detta har hindrat dig att komma framåt i livet.

Vad som mera kan finnas i katten, vet bara du själv.

Jag ville bara få dig att fundera lite mera.

Om vi ser framåt, så tror jag att det också var en "framtidsdröm", där drömmen säger dig att du kommer att få visshet om saker och ting.  Men du kommer att bli överraskad. Och att om du vågar, så blir allt bättre till slut.

U R us

Ghosthunter
5/4/16, 8:16 AM
#5

Tack, det gav mig en hel del tänkvärt och visst stämmer väldigt mycket av det där🙂🌺

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
5/4/16, 9:59 AM
#6

🙂

vassego

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: