Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 773 ggr
kamilla8519
8/10/16, 10:26 AM

Drömde om 6 fingrar

Hej vänner! Härom natten drömde jag att det hade växt ut ett extra finger på vänster hand, brevid lillfingret. I drömmen kände jag inget obehag, bara förvåning. När jag vaknade och mindes drömmen så kändes den fruktansvärt obehaglig och jag blev (och är fortfarande) mycket illa berörd. Är det någon här som har en tanke kring min dröm? Många kramar :)

Annons:
Choklad
8/10/16, 3:18 PM
#1

vänster hand tar emot något. Det har också med kvinnlighet att göra.

Och för att kunna göra det, så har är det bra att ha fingrar att greppa om det med, och i drömmen hade du en extra finger. Finns det något som du gärna vill ha, och som du behöver lite mer kraft för att kunna ta emot det? Vilket finger var det som du fick en extra av?

Jag kommer att tänka på fingerfärdighet,men det är ju din dröm, så vad tänker du själv omkring detta? 

Fingervisning om något kanske du behöver?

U R us

kamilla8519
8/13/16, 1:17 PM
#2

#1 Wow, vilka idéer! De har inte alls dykt upp i min hjärna! Jag behöver både fingervisning och hjälp att ta emot stöd , just nu i mitt liv. Väldigt vilset.. Så dina tankar känns träffande faktiskt <3 Jag tror inte att det 6:e fingret var dublett av något annat. Såg kanske mer ut som ett ring- eller pekfinger, fast i format lillfinger? Kram och tack snälla du för din åsikt!

Choklad
8/14/16, 9:52 AM
#3

Pekfinget använder vi ju ofta då vi ska peka ut en riktning, men också då vi "pekar finger" åt någon, finns det något som du vill göra, men är lite rädd för att bli hånad eller liknande?

Det verkar som att du kanske har ett löfte att hålla, men du har ändrat dig, kanske du har mognat och vill tänka själv, inte rätta dig så mycket efter andras tycke? eller kanske löftet är mera bindande, men du vill bli fri från det?

Känner du att du är fast i något? Som att någon har lindat dig kring lillfingret?

Känns som att du behöver bli mera självsäker och självständig.

U R us

Upp till toppen
Annons: