Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 664 ggr
Jag1987
8/30/16, 8:11 AM

Tyd min dröm

Hej! Jag har en konstig dröm jag skulle vilja tyda Jag och min pojkvän var i stan. Vi körde bil men hamnade på nåt ställe där vi inte kunde köra vidare så vi fick gå istället. Vi kom in i en park och det var på natten så det var mörkt. En bit bort står ett grabbgäng men vi ser bara siluetter av dom. Jag blir rädd och säger till min pojkvän: pappa jag är rädd! Så vi börjar springa och dom förföljer oss. Efter ett tag blir jag less och vänder mig om och frågar vad fan dom håller på med. Då börjar den ena dryga sig och tafsa på mig men jag blir inte rädd utan knuffar bara bort honom. Jag brukar alltid vara rädd i såna drömmar men inte denna gång. Vad j Kan det betyda? Och varför kallar jag min pojkvän för pappa!? 😮

Annons:
Choklad
8/30/16, 10:13 AM
#1

Jag tror att drömmen var en dröm där du behandlar dina rädslor, och det som har påverkat dig senaste tiden. Att du sa "pappa" till din pojkvän, kan ha den orsaken att du dels bad om beskydd, du har en känsla av att du behöver det just nu, (enligt drömmen) och någon som styr och ställer lite, så att du kan få bort det som du är rädd för.

Drömmen beskriver det som du är rädd för, mörka platser och personer som vill tvinga dig till samvaro, som du tycker är obehaglig, behöver inte röra sig om just våldtäckt och tafsande, men du har en känsla av att bli tvingad just nu, och det väcker detta obehag inom dig, och som jag kan förstå det hela, så har du blivit påverkad av allt man hör om just våldtäckter mm, och då har drömmen uttryckt din rädsla och din känsla inom dig på detta sättet.

Drömmen säger dig att du kan försvara dig, och att du får försvara dig. Det är bara du som kan bestämma över det.

U R us

Upp till toppen
Annons: