Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 606 ggr
Tyst
2016-09-15 13:54

Maskar och rep

Drömde för några nätter sedan något som jag känner har någon slags underliggande betydelse, men jag kan inte riktigt reda ut vad.

Den börjar med att jag och en vän är under ytan (riktigt nära vän skall tilläggas) i en sjö, vi åker upp till ytan med ett par gula kanoter. Vi paddlar in till strandkanten och börjar gå längs med strandkanten, pratandes som vanligt. 
Då hittar vi ett rep, ett riktigt tjockt långt och blått rep. Det går ut och ner i vattnet.
Jag vill att vi ska dra upp det och se vad som finns i slutet av det, så det gör vi. Vi drar och drar och får upp…
En sillburk, tom och gammal.
Kompisen vill väldigt gärna lägga maskar i den. Jag vill absolut inte lägga maskar i den med argumentet att de kommer att torka.
Vi grälar om saken en stund och till slut slänger vi burken i en hög med andra liknande konserver och fortsätter vidare in i skogen.

Några tankar?

Annons:
Choklad
2016-09-16 11:05
#1

👍Vilken dröm! Hehe många roliga symboler 😛

Först är du överväldigad av känslor. Antingen är din kompis just din kompis i drömmen, eller så har du anammat dennes beteende i något avseende.

När ni har utforskat era känslor ordentligt, kommer ni på att era känslor är varma och vänskapliga, och att dessa känslor tar er vidare framåt på er lilla resa i er egna lilla känslopool, ni är omslutna från alla håll av dessa varma känslor.

Ni är i harmoni just nu. Eller- du är det.

Repet tror jag kan symbolisera en navelsträng, och sjön kan också, symbolisera en livmoder, som att ni alltid har funnits där för varandra. (eller så kan det vara så att du har den känslan av att det är så)

Sillburkar innehåller ju sill (!)  Och den är då död, uppäten, förbrukad, så denna burken är intressant. Sill finns ju inte i sjöar vad jag vet, utan i saltvatten, i havet, dessutom är den tillagad.

Så varför finns denna burk i sjön? Kan någon ha slängt den där, eller rör det sig om tidigare liv, att ni har varit vänner i flera av era liv, och dessa liv symboliseras av sillarna? Och burken är en sorts kista?

Maskarna lever ju i jorden, och något här säger mig att du vill låta vänskapen få ligga i jord, vila, men att du tvekar, du vill ändå inte avsluta vänskapen helt.

Så: Jag tror att drömmen kanske vill säga dig att även om ni grälar ibland, så kommer ni på något sätt ändå att lösa era konflikter, ni känner varandra så pass väl att ni kan vara ärliga mot varandra.

U R us

Tyst
2016-09-19 11:35
#2

#1 

Tack för din tydning! Drömmen var så smockfull med symboler utan att det egentligen fanns något att "greppa tag i" att den blev förvirrande.

Din tydning är verkligen huvudet på spiken när det gäller oss två, vi har varit sammansvetsade i många år nu och haft en hel del helgalna äventyr, både bra och dåliga tillsammans. När vi var yngre hade vi två enorma bråk som i princip slutade med att hela vår skolklass samt de lärare vi hade blev extremt obekväma i situationen. Numera kan vi visserligen ha meningsskiljaktigheter, men efter det andra stora bråket bestämde vi gemensamt att aldrig någonsin göra så igen (vi blev båda mycket negativt påverkade av det).

Så - Jag känner mycket väl igen mig mycket! Även om jag absolut inte känner för att avsluta vår vänskap, typ någonsin 😃

Choklad
2016-09-22 12:04
#3

Varsegod 👍

U R us

Upp till toppen
Annons: