Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1334 ggr
[freeatlast]
9/16/16, 10:33 AM

otäcka drömmar om våldtäkt

Jag har obehagliga drömmar emellanåt, som handlar om att jag blir våldtagen eller att nån/några män försöker våldta mig. Har länge haft en undran om jag på nåt sätt råkat ut för något sånt på riktigt men förträngt det… Kan man göra det? På senaste tiden har den känslan förstärkts.

Vad tror ni annars det kan betyda att man drömmer nåt sånt?

Annons:
Choklad
9/16/16, 10:44 AM
#1

Man kan se på det ur olika vinklar.

Dels utifrån dig själv, för oftast drömmer vi om vår egen personliga uppfattning om händelser.

Men det kan också vara som du säger, förträngda minnen som nu dyker upp, kanske har du upplevt något i nuet, som väcker upp dessa minnen.  I det fallet behöver du gå till en kurator/psykolog för att få hjälp, det kan bli starka känslor i detta och då behöver man stöd .

Om jag ska kunna tolka din dröm, behöver jag ha mer detaljer.

Just våldtäckt i sig, kan tyda på att du tar emot något som du inte vill ha, det behöver inte vara just våldtäckt i sin vanliga betydelse, utan att du behöver visa för dig själv och andra att du vågar säga nej till sådant som du inte vill ha.

Men just i en våldtäckt, så har man oftast inte den möjligheten, att säga nej, eftersom man blir tvingad av någon/några som är starkare än man själv är, så vad är det som du känner är dig övermäktigt ?

U R us

Upp till toppen
Annons: