Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 823 ggr
Snanebanane
9/27/16, 4:01 PM

Hur tyder jag dessa drömmar?

Jag har skrivit med och träffat en kille ett tag nu, som jag var väldigt kär i för något år sedan och är idag nykär i honom igen. Han har haft missbruk med droger under flera års tid men är idag ren och fri från droger. För någon natt sedan drömde vi samma dröm men från olika perspektiv. Jag drömde att han åkte till den staden där vi båda är uppväxta, och fick reda på av vänner att han tagit droger igen och fick se bilder när han gjorde det som bevis. Han nekade till mig att han gjort det och undanhöll sanningen, vilket fick mig att känna mig väldigt besviken och ledsen. Han drömde att han åkte till staden där vi båda är uppväxta och att han var hos en kille. Han fick ett helt paket kokain och märkte direkt att han blev oärlig och började ljuga för alla han brydde sig om runtomkring. Bland annat hans syster och mig som han specifikt kunde minnas. Han vaknade och kände ångest. Vad betyder det? Och är det en tillfällighet att vi drömde det samma natt? Sen funderar jag på vad hans drömmar när han tar droger betyder för honom, tex så drömde han att han tog droger med en i personalen på behandlingshemmet.

Annons:
Choklad
10/3/16, 1:05 PM
#1

Drogen här kan vara era egna rädslor.  

Med det menar jag att man faktiskt kan, hur dumt eller konstigt det än verkar, bli beroende av en rädsla. Ni litar mer på rädslan än på tilliten. Och det är ju inte så konstigt, man reagerar ju efter de erfarenheter man har fått och vill försäkra sig om att man är trygg. 

Och det skulle kunna vara så, att ni har det gemensamt, och då blev det så att ni drömde samma dröm fast från era egna personliga vinklar, på samma gång, eftersom ni verkar vara väldigt mycket sammankopplade genom era energier, det brukar bli så då man känner varandra väl. 

Fundera över denna rädsla, kan vara att ni är rädda att hamna i hans drogmissbruk igen och fundera över vad ni kan göra för att kunna våga lita på en känsla av tillit istället för misstänksamhet.

Vad gäller hans dröm om droger, så kommer det återigen en ny "drog" men här visar den på hans beroende av att få hjälp, och en drogen får han ju av personalen på behandlingshemmet, dvs de ger och han tar emot, så egentligen är det en bra dröm. Han kan ta emot den hjälp som erbjuds.

U R us

Upp till toppen
Annons: