Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1403 ggr
Choklad
2016-10-08 11:57

Har du några knep?

för att komma ihåg dina drömmar? 

Jag kan glömma min dröm bara på någon sekund, det är väldigt irriterande, och ibland har man inte tid att sätta sig ner och meditera.

U R us

Annons:
Tant Grön
2016-10-14 15:26
#1

Jag brukade ha en anteckningsbok på nattduksbordet och skrev upp drömmen så fort jag vaknat. När jag hållit på ett tag så kom jag ihåg nästan varje dröm. Ibland kunde jag minnas 2 eller tre drömmar som jag drömt efter varandra.
Höll på en del då med drömkontroll, klara drömmar och UKU.

Choklad
2016-10-15 11:04
#2

3 drömmar har jag aldrig kommit ihåg tror jag, minns bara att jag kommer ihåg de mest starka drömmarna, men det sker sällan. Som nu idag minns jag inte alls vad jag drömde inatt. Men jag kan känna känslan av drömmen.  Kom just på att om man följer den känslan så borde man komma ihåg sina drömmar, iallfall den om man har kvar känslan av.

U R us

Tyst
2016-10-25 14:32
#3

Jag brukar ibland berätta drömmen för mig själv. Hinner sällan anteckna så värst mycket - testade även det, men det blev så att jag berättade.
Jag slår i princip upp ögonen och medans jag stiger upp, tystar väckarklockan och klär på mig berättar jag drömmen för mig själv. Tur att ingen ser/hör mig, de hade nog trott att jag var galen 😃
Det händer att jag sedan om jag gillar drömmen eller tycker den var speciell på något sätt att jag skriver ner den när jag har tid

Choklad
2016-10-26 11:47
#4

då kanske du skulle prova med att spela in det du säger om drömmen på din mobil ? eller någon annan inspelningsapparat.

U R us

Tyst
2016-10-27 16:41
#5

Bra idé, Choklad! Värt att testa :)

Choklad
2016-10-28 11:27
#6

👍

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: