Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2324 ggr
Ammijo
2016-10-10 09:54

Uppförsbacke.

Drömde i natt en konstig dröm. Jsg var på vårt lantställe och skulle åka därifrån. Efter ca 1 km så hade de gjort om vägen så det blev världens uppförsbacke. Normalt är det en liten grusväg och jag blev tvungen att backa för att ta fart och komma uppför backen som nästan gick rakt upp. Lång var den också. Kändes läskigt att köra. Nu när jag varit vaken en stund kom jag på att jag drömde om en uppförsbacke för ett par veckor sedan. Då var det om en brant lång backe som finns i verkligheten ett par mil ifrån där jag bor. Jag skulle köra upp för den med långtradare. Har bara AB kort så jag har aldrig kört nån lastbil ens. I drömmem hade jag tagit E kort (heter det så?) och hade lovat att köra långtradaren. Kunde inte ta mig ur. Jag kände sån ångest och oro över hur jag skulle komma upp för backen. Men det slog mig nu att jag drömt två drömmar om uppförsbackar och att jag båda gångerna känt oro över hur jag ska ta mig upp. Den första drömmen minns jag inte om jag tog mig upp för backen. Den handlade mest om oron innan. Den andra drömmen tog jag mig uppför backen men med mycket vånda. Någon som har en tolkning?

Annons:
Choklad
2016-10-10 11:57
#1

Jag tolkar det som att du befinner dig i en ångestsituation inför något. 

Vi upplever alla uppförsbackar i livet, och jag tror att drömmen visar att du har en utmaning att klara av just nu och längre fram i tiden, och att du har en känsla av att den är dig övermäktig,  men du kommer att klara det om du inte ger upp. För bakom de flesta uppförsbackar finns det alltid en nedförsbacke, som även de har sina utmaningar, men inte lika svåra.

En uppförsbacke kan också visa på att du kämpar på uppför i något, och att det innebär att du får belöning  i form av att du får mer kunskap i livet.

Drömmen säger dig att du ska kämpa på, ge dig inte och det verkar som att du är envis, så du klara detta

U R us

Ammijo
2016-10-10 14:04
#2

Tack för ditt svar! Ja det låter logiskt. Vet inte riktigt vad det kan vara men framtiden kommer väl att utvisa det.

Upp till toppen
Annons: