Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 801 ggr
Eliinn
2016-10-17 15:10

Tyda återkommande mardrömmar

Behöver hjälp med att tyda vad mina mardrömmar betyder. Dem återkommer då och då… alltid med samma tråd.. Inatt var handlingen annorlunda men med samma tråd.

Oftast handlar det om att nån försöker sig ta sig in genom min ytterdörr… och trots att jag vrider om låset flertal gånger så förblir aldrig dörren låst… tillslut ger jag upp och står och håller emot dörren för mitt liv samtidigt som personen på andra sidan försöker slita upp dörren…  flertal gånger får jag igen dörren och vrider om låset.. men självklart så låser sig inte dörren … Drömmarna slutar oftast att personen tar sig in .. för att jag inte orkar hålla igen dörren längre… men där slutar drömmen.

Inatt drömde jag att jag var ute och körde med jobbilen. Jag såg en ung kille bli nedslagen av en man med pistol vid en ytterdörr till en villa.. mannen sprang iväg.
Den unga killen såg död ut. Jag vågade inte gå ur bilen och till killen. För rädd för att mannen skulle komma tillbaka och döda eller skada mig. Jag satt i bilen och försökte slå 112 men det blev bara fel, telefonen ville inte slå just dem siffrorna hur mycket jag än försökte! Tillslut tror jag att jag livrädd sprang ut till den unga killen, upptäckte att han inte var död. försökte än en gång slå 112 på min telefon men det blev bara fel siffror, blev så oerhört frustrerad samtidigt som jag var så otroligt livrädd.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
Choklad
2016-10-21 14:39
#1

Den första drömmen får mig att undra vad det är som du inte kan motstå, och då av ren utmattning? vad är det om får dig att kämpa emot det oönskade?

Det verkar som att du är rädd för döden och att du inte kan behärska din rädsla (?)

Du söker kontakt, kommunikation, och du börjar om och om igen men allt bara upprepas utan resultat. Som om att du upplever att ingen lyssnar på dig, och att någon tvingar på dig något som du inte vill vara med om.

kan det vara så att du håller på att gå i den berömda väggen? Att du behöver varva ner och inte ta på dig så mycket arbete?

U R us

Eliinn
2016-10-21 17:42
#2

Tack för ditt svar!
Du träffade rätt på många sätt och även fast jag  på nåt sätt redan att jag inte mår helt 100%. så har jag nog inte tänkt på det sådär  Därför jag delade med mig utav drömmarna från början! 

Hur menar du med att jag inte kan motstå något, av ren utmattning och kämpa emot det oönskade?

Jag jobbar inom vården och som många vet så är stress en vardag för oss och även fast jag kan hantera den så mår jag överlag inte bra av den.  Jag har ingen fast anställning och nedskärningar har pågått flertal gånger vilket oroat mig … men jag tror även att jag är stressad för att jag vill vidare..detta skulle bara vara ett tillfälligt jobb men jag är kvar efter 2 år.  Jag trivs men tanken att jag egentligen ville bli nå heelt annat ligger alltid och gnager i bakhuvudet (utbildad  och jobbat inom nå helt annat tidigare) 

 kommunikationen i mitt nuvarande förhållande brister och jag känner inte att jag kan nå honom, han stänger ut mig rent psykiskt stundtals. Jag är kvar i relationen av flera anledningar men även för att jag ständigt hoppas på att kommunikationen ska bli bättre, att han ska ändra sig. Kanske  har  nåt med det och göra…

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Choklad
2016-10-24 11:43
#3

jag menar just där personen tar sig in och du kan inte hindra denne från att ta sig in i dina tankar, ditt liv, vad är det som gör att du inte kan stå emot personen?  Vad är det som du egentligen inte vill, men gör det ändå? Personen representerar någon/något, det kan vara en känsla inom dig, eller ett beteende som du har just nu, eller någon annan person som du känner ansvar för. (t ex)

U R us

Upp till toppen
Annons: