Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 925 ggr
nanismatte
2016-11-21 00:47

Drömmar när man dödar

Jag skulle vilja veta vad ni tror att detta kan betyda:

Jag har då och då helt klara "lucid dreams", men oftast är jag bara och svajar på gränsen till att veta att jag drömmer och kontrollera drömmarna. Det har jag haft hela livet, men just de drömmarna jag kommer beskriva nu har jag bara haft de senaste åren. Varför det är just det senaste åren är för att det var förstå då jag började älska andra på riktigt. I mitt fall är det mina djur, någon enstaka gång en vän eller familjemedlem. Drömmarna återkommer inte om samma person/djur utan alla har bara en dröm en gång.

Jag brukar drömma att jag dödar dem jag älskar. Inte de normala drömmarna att de eller jag själv blir jagade eller dödade av någon annan, utan det är jag själv som medvetet jagar och dödar dem. Och det är bara dem jag älskar mest i hela världen jag drömmer såhär om. Första gången jag drömde var det min häst jag drömde om och jag älskar den hästen mer än mitt eget liv. Jag kan inte ens förklara drömmen för den var så hemsk att jag inte kan återuppleva den. Det var flera år sedan jag hade den, och den var den första. Sedan har jag drömt att jag dödat någon familjemedlem och en vän tror jag, men de drömmarna utmärker sig inte lika mycket då jag inte alls älskar dem personerna på samma sätt.
Min senaste dröm var lång och krånglig, men i en del av den så var min älskade katt med. I drömmen var jag övertygad om att jag var tvungen att döda henne eftersom jag trodde hon var djävulen - i princip - men denna gången till skillnad från de andra gångerna så kunde jag kontrollera drömmen till viss del. Jag drömde att jag lyfte en yxa över huvudet för att döda henne, men hindrade mig och kom på mig själv när jag hade armarna i luften. Så jag gick därifrån och drömmen fortsatte. Det var enda gången jag kom på mig själv när jag drömde såhär hemskt och kunde hindra mig själv i drömmen.
Ju mer jag älskar en viss individ ju hemskare dödar jag den i drömmen. Helt fucked up. 

I verkligheten är jag en extremt empatisk och snäll person, vad jag drömmer är min absoluta motsat och det är det som gör det så hemskt. Jag hatar dessa drömmarna då de är omöjliga att glömma, den värsta typen av mardrömmar.

Normalt betyder ju en viss typ av drömmar någonting, när man ex blir jagad, faller osv, så är det någon som vet var dessa skulle kunna betyda?

Annons:
Choklad
2016-11-21 11:49
#1

Då man dödar något i en dröm, brukar det symbolisera att man avslutar något, i detta fallet /fallen så är det något som du anammar i det djurets /personens sätt att vara, göra saker på eller annat. 

Men jag tror att du skulle ha nytta av att gå till en terapeut för att få mer klarhet och balans inom dig själv.

U R us

Upp till toppen
Annons: