Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 806 ggr
Eldflickan
2016-11-21 18:30

Dröm om fiskar, död och våldtäkt?

Precis nu slog det mig att jag inatt drömde att jag var hos en kille jag träffade på medeltidsveckan, han är ganska annorlunda och kanske intresserad av mig, men vi är bara vänner. I drömmen var jag hemma hos honom, och det fanns en annan man där som grep tag i min arm och skulle våldta mig, och det kändes så verkligt och så obehagligt, han var så stark. Men min vän tog mig ur hans grepp, och var rädd, och jag var tvungen att ta mig därifrån. Den andra killen var så mäktig och ond, på något sätt, jag och min vän var så små i jämförelse. Nästa sak jag minns är att jag simmar med en grupo andra människor i mörka, men klara och mycket djupa vatten. Vi är i två lag och tävlar om att se flest fiskar. En tjej i mitt lag simmar för nära berget vid ytan, hon försöker ta den lätta men farliga vägen för att se en drakfisk, men dör av gift hon får i sig av en sån fisk. Jag tror en till tjej dör i vattnet, men alla tycker det är helt vanligt. Det finns två tydliga auktoriteter, en man och en kvinna, men jag minns dem inte så tydligt. Det jag minns nästan bäst är hur huset och vattnet såg ut. Huset var stort och mörkt rött med vita knutar, två våningar, som ett lanthus. Riktigt högt i tak och riktigt tomma rum, man kände sig liten. Små Fönster, liten trappa, mörka möbler. Vattnet var riktigt dovt, men stilla. Det var mörkt och tungt men inte grumligt. Växterna var många, långa och slingrande, och även de mörka. Vattnet var ett par meter brett mellan brant stupande klippväggar (om någon simmat i sprickan på Island mellan kontinentalplattorna, det var typ så) men det fanns många, som gick i nästan labyrintmönster. Ja, till viss del kan jag gissa vad den betyder, men jag är så osäker och känner att det jag tänker inte passar egentligen. Finns det någon vänlig person som har någon tanke om denna dröm som hen vill dela med sig av?

Annons:
Tjeja
2016-11-21 19:06
#1

Intressant och innehållsrik dröm du haft! Låter som om du måste drömt länge som en långfilm nästan! Spännande att höra vad de som kan tolkar  ur din dröm! 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eldflickan
2016-11-21 22:00
#2

Tjeja, ja det var verkligen häftigt att inse vad jag drömt, som att plötsligt minnas en hel film man glömt att man sett! Hoppas också någon kan finna något intressant i den… :) själv har jag någon tanke om att fiskdelen kan handla om kampen i livet, om att vara bäst, om att nå toppen, och hur vår värld verkar så lugn och stilla men egentligen är den farlig… eller om hur jag är frustrerad över hur långsamt det går. Fast jag vet inte, det känns mest som om jag försöker trycka in en tolkning så att det passar, istället för att lyssna på vad drömmen säger ^^

Tjeja
2016-11-22 06:52
#3

Vad tänker du spontant själv att drömmen säger till dig? Innan du börjar analysera om du tolkat rätt eller inte liksom.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eldflickan
2016-11-23 17:15
#4

Ja! Nu när jag tänker efter och kollar upp lite betydelser av vissa symboler har jag fått en idé av vad fiskdelen kan betyda! :) De två auktoritära personerna är nog mina föräldrar (som är skilda) och de är på land i drömmen. Vatten kan betyda att man är medveten, har kontakt med sitt undermedvetna, sina känslor, och där är jag men inte de. Vi är avskilda. De två kvinnor som försökte simma nära ytan dog, för de försökte ta sig upp, försökte ta en genväg, och de symboliserar mig, delar av mig som dött. Jag försöker inte nå mina föräldrar, inte ta mig ifrån min värld. Detta Stärks också av att vattnet får mig att tänka på en blandning av Island och Egypten, där jag varit med far respektive mor. Fiskar kan representera medvetenhet, insikter, något jag i drömmen söker efter.

Tjeja
2016-11-23 20:35
#5

Se där! Vilken fantastisk tolkning du gjorde! 👍 Känns som om du tolkar dig själv allra bäst själv!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Choklad
2016-11-25 10:24
#6

# 4

ja det var bra tolkat 👍

U R us

Annons:
Eldflickan
2016-11-25 14:39
#7

Haha tack, båda två! Känns fint att höra :)

Upp till toppen
Annons: