Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 880 ggr
Tyst
2016-12-21 11:41

Obehaglig dröm om barn

Jag drömde inatt en mycket skum och obehaglig dröm med en liten tvist.

Den började i totalt mörker, jag såg ingenting men tänkte desto mer, tankarna var starka och gick i stil med "jag måste ta hand om" "jag måste rädda" "jag måste mata" Det gick så långt att jag blev halvt medveten om att jag drömde. Den del av mig som faktiskt var medveten frågade hela tiden vad jag måste ta hand om, vad jag måste rädda, och vad jag måste mata.

Plötsligt ser jag formen av ett barn avlägset i mörkret, den når mig upp till höften ungefär, är naken. Vit blek sjuklig hy som är så ljus att huden nästan är genomskinlig, jag minns att den luktade kött och koppar aktigt. Buken är svullen som på ett svältande barn, allt annat pinnsmalt.
Den kommer närmre, och jag ser alla ådror under barnets hy, den hade även underutvecklade ögon, tänk foster.
Jag antar att det är den jag måste ta hand om, rädda och mata och ser mig om efter föda. Jag hittar ingen och får en röst i huvudet som talar om för mig att den behöver en kram. Hittills har jag inte känt mig obehaglig eller illa till mods.

Det är när jag kramar den som helvetet bryter lös, huden är kall och fuktig, lite slemmig. Jag börjar känna mig rädd, och krånglar mig ur dess grepp.
En värld börjar forma sig i mörkret, jag är inomhus på ett ställe som liknar fritids jag gick på som liten, det står ett bord med mat inte så långt bort, det finns kläder, ja allt jag kan tänkas behöva för att ta hand om, rädda och mata detta barn.
Problemet är att det bara blir fler och fler av dem, alla skall fram och krama på mig och vara nära. Jag har fullt sjå med att mata dem och se till att de får på sig kläder med mera… 
Sedan börjar barnen dö, för varje gång ett barn dör får jag en sugande skamkänsla i magen, och samtidigt en lättnad eftersom jag egentligen bara vill att de skall försvinna, men tvingar mig själv att fortsätta för jag måste rädda de andra, oavsett hur äcklad jag var av dem.

Under hela drömmen är den lilla delen av mig som är medveten förtvivlad och försöker få drömjaget att ta sig därifrån, försöker tala om att det bara är en dröm.

Det är som att jag är delad i två, drömjaget och mitt medvetande, och båda stretar emot varandras vilja och kan kommunicera på något telepatiskt vis.

Vad drömmen betyder vet jag inte, kanske kan någon hjälpa mig tyda? Jag tänkte på att barnen symboliserar mina problem men det känns inte riktigt rätt.
Tyckte ändå att det var häftigt och lite skrämmande att känna sig sådär splittrad, och undrar om jag kanske var på god väg att få till en klardröm men att något gick fel.

Annons:
VildaVittra
2016-12-21 12:23
#1

Jag funderar på om du sett någon reklam för att donera till exempelvis rädda barnen och att du i ditt undermedvetna har dåligt samvete för hur bra vi har det här medans barn i världen svälter ihjäl. 

Skänk en slant eller många?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sommarek
2016-12-21 12:26
#2

Oj, det låter obehagligt!  😮

Ofta när man drömmer om svält av något slags handlar det ju om att man lider brist på något, men svältande barn kan också handla om att man själv är beroende av någon eller något. Kanske är det därför som du försöker göra dig fri ifrån dom? Finns det något i livet som du tror att du behöver men egentligen vill bli av med och ersätta med något sundare eller mer glädjefyllt?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Tyst
2016-12-21 13:14
#3

#1 Har donerat redan, annars kanske det kan vara ett spår.

#2 Där är du något på spåren tror jag, jag två saker som jag gärna blir av med men jag vet inte hur eller var jag skall börja. Ett av dem är just att byta jobb, jagbehöver ju jobbet och måste ta hand om det, men samtidigt trivs jag inte och vill gärna byta.

Sommarek
2016-12-21 13:18
#4

#2 Det kan ju vara svaret på att du drömmer om att hållas kvar mot din vilja. Men du är ju i guldläge just nu, för paradoxalt nog är det när man redan har ett jobb som man är som hetast på arbetsmarknaden, så börja du söka efter ett annat jobb.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Choklad
2016-12-22 10:32
#5

Barn betyder ofta att det är något nytt som man håller på med, men i ditt fall tror jag att det är du själv som liten som du ska mata och ta hand om. 

Jag tror att barnet i drömmen visar dig hur du uppfattar dig själv, men du har någon sorts avsky som du skäms för att erkänna.

Detta att barnet blir fler och fler, kan tyda på att du känner dig stressad, du hinner  inte med att vara alla till lags, så du vet inte riktigt hur du ska bete dig, och denna avsky, det som du skäms för, hindrar dig, fastän du har alla möjligheter att ta hand om barnet= dig själv -så hindrar du dig själv omedvetet. 

Det finns mycket i din dröm som du skulle behöva reda ut.

U R us

Tyst
2017-01-02 10:37
#6

#5

Tror även din tolkning är rätt nära. Jag är en sådan person som alltid vrider och vänder mig åt alla möjliga och omöjliga håll för att göra andra glada, men som aldrig gör något för mig själv. Jag har nyligen insett att det stressat mig sedan jag var liten, och börjat jobba på att göra saker bara för mig själv. Det kanske är det i kombination med vad Sommarek sade, som framkallade den här drömmen 🙂

Annons:
Choklad
2017-01-02 13:34
#7

Du har försakat dig själv så länge, ditt inre barn behöver dig. Det är ju så att man behöver ta hand om sig själv först, så man blir stark och kan hjälpa andra. Annars tar man slut på sin egen energi, och då uppstår denna cirkelgång, man orkar inte med att hjälpa och göra det man vill

U R us

Upp till toppen
Annons: