Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 913 ggr
Delfinen02
12/29/16, 9:54 PM

vill inte drömma samma dröm flera gånger

jag drömmer om min kompis som jag hade förut typ 1 gång i veckan. Jag hade inga andra kompisar en henne och jag hade bara roligt när jag träffade henne för att annars var jag bara hemma och jag var deprimerad då. vi var vänner sen dagis men sen så träffade hon en annan som hon blev kompis med och då ville hon inte vara vän med mig längre och vi slutade träffas. Och jag vill inte drömma om henne hela tiden det är jobbigt! Men i drömmen så gör vi alltid roliga saker. Och jag har  nya kompisar men det händer ändå.  Det är inte mardrömmar i drömmen men när jag vaknar så är det jobbigt efteråt.

Annons:
Tjeja
12/29/16, 11:06 PM
#1

Du sörjer den vänskap ni har tappat. Det är helt naturligt. Att det kommer upp i drömmarna är antagligen för att du inte låtit det komma ut i ditt medvetande när du är vaken. Erkänna för dig själv att du saknar henne och hur du känner för att ni tappat er vänskap. Tillåt dig själv att känna dessa känslor.

När du gör det kommer du kunna se mer "nyktert" på dig själv och säga "ok nu sörjer jag, det gör ont att sakna och ha förlorat henne" Och sedan fortsätta med nästa steg i tankarna, "vi hade roligt ihop, jag är glad för den tid vi var kompisar" och kunna känna tacksamhet för det ni hade istället.

Då kommer det bli lättare att släppa det sedan och gå vidare med dina nya vänner och glömma hur ont det gjorde att "förlora" henne och fokusera mer på att ha kul nu.

För att så länge du försöker hålla tillbaka det du egentligen känner kommer det bara påverka dig negativt och du får svårare att se något annat i livet positivt också. Man blir lätt deprimerad och fast i negativa tankar och tankesätt om man försöker lura sig själv och inte erkänner sina känslor.

De liksom bubblar upp ifrån det undermedvetna och liksom målar allt annat i grått också då kan man säga.

I dina drömmar tillåter ditt undermedvetna dig att tänka och se tillbaka på det ni hade som var bra och kul och sörja det. När du tillåter dig själv att sörja i vaket tillstånd kommer du snabbare att kunna gå vidare.

För faktum är att man växer och utvecklas som person hela livet. Man växer ifrån gamla vänner och intressen och växer in i nya intressen och träffar nya vänner o s v.

När du kommer vidare kommer du lättare kunna se tillbaka på er vänskap med varm glädje över vad ni hade då, men känna att det är inte det du vill ha nu, för nu är det ju något annat som är mer intressant för dig i tillvaron.

Oavsett, är du en i grunden själsligt frisk person kommer du att komma vidare förr eller senare ändå och drömmarna kommer att bli mer sällsynta och till sist sluta ändå. Men om du jobbar med dig själv och erkänner dina känslor kommer det med största sannolikhet gå betydligt snabbare!

Kram och lycka till! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Delfinen02
12/30/16, 6:03 PM
#2

Tack! Jag ska försöka det.

Upp till toppen
Annons: