Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 518 ggr
iMAKiTTYCAT
2017-01-02 10:20

Varför drömmer jag att det går illa?

Hej! Jag har nu länge drömt att det går illa för en individ som står mig väldigt nära. Jag bryr mig om denne väldigt mycket, man kan säga att jag skulle gå under, bokstavligt, om denne försvann från mitt liv. (Jag säger inte om detta är en person eller ett djur därför att jag tycker att det är irrelevant.) Det har varit dåligt med henne en ganska lång tid men har varit på bättringsvägen så långt vi kan se. Under hennes dåliga period drömde jag ofta att hon dog osv, såklart på grund av att jag var väldigt orolig. Men varför drömmer jag, nu när hon är på väg att bli bättre, att det går dåligt för henne?😭

ATt det går dåligt menar jag inte att hälsan blir sämre igen utan att andra saker i vardagen går dåligt. Detta är inget jag har upplevt IRL.

MVH orolig

Annons:
Tyst
2017-01-02 10:54
#1

Jag tror inte du behöver vara orolig för henne. Men om du tagit hand om henne mycket under en lång tid och hon är väldigt viktig för dig i ditt liv gissar jag att du drömmer om att det går dåligt för att du dels tänker mycket på det, dels att din hjärna vill förbereda sig om något händer. En slags försvarsmekanism. Försök att se den som bra.
Tänk en stund innan du somnar när du lägger dig på mysiga minnen med henne, eller att det går bra. Jag har varit i en liknande situation och drömde då obehagliga drömmar/mardrömmar om att allt gick dåligt, men när situationen i "verkligheten" vände så kunde jag ändra mina drömmar genom att tänka väldigt mycket på positiva saker.

Hoppas det går bra med henne 🙂

iMAKiTTYCAT
2017-01-02 11:29
Upp till toppen
Annons: