Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1000 ggr
Zwinto
1/4/17, 1:14 AM

Mardrömmar om avliden mormor. Hjälp!

Jag förlorade människan jag älskade mest i världen. Min mormor fick bukspottkörtelcancer. Och somnade in 30:onde november 2016. Har drömt om henne förut. Men nu förra natten var det en fruktansvärd mardröm… Jag visste redan i drömmen att hon var död, för det började med att vi stod och kollade när hon låg i kistan. (vilket vi gjorde irl också). Men sen befinner vi oss på sjukhuset, hon är i ruskigt dåligt skick, hon vill dricka vatten, så min mamma hjälper henne. För att sedan hinna till diskhon där hon kräks upp allt. Sen ville hon åka rullstol runt sjukhuset för att se folk, vilket jag var väldigt skeptisk emot. Hur hon kom upp på fötterna och sprang mot porten, blev mållös och satte iväg efter henne. Hon var lätt som en fjäder så lyfte upp henne, hon var upprörd. Jag sa åt henne: Nu är det min tur att ta hand om dig, såsom du gjorde mot mig när jag var liten. När jag fick ner henne i sängen så dök morfar, mamma och moster upp vid sängen. Mormor grät och hade så mycket ångest och upprepade: gör det ont att dö? Om och om igen. Sen helt plötsligt får mormor mosters ansikte… Och jag vaknar med ett ryck… Pulsen i 190… Det var inte så det gick till nämligen, utan hon var helt okej och kände sig klar med livet… Hjälp mig, vad betyder det här?! Och självklart är det en dröm som försvinner när man vaknar.

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Annons:
Aleya
1/4/17, 6:49 AM
#1

Behöver nog inte ha en speciell betydelse utan att din hjärna försöker bearbeta vad som skett. Och då kan man gå dessa mardrömmar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zwinto
1/5/17, 1:03 AM
#2

Jag antar att man inte vet hur länge det kommer hålla på? Och jag menade att det är en dröm som INTE försvann… Jag har aldrig förlorat någon, så allt är nytt. Tack för att du tog dig tid att svara :-)

Det är inte alltid lätt at le vackert!Skrattar

Aleya
1/5/17, 8:54 AM
#3

#2 alla reagerar olika när det kommer till förlust. Jag har bara haft en förlust där jag drömt mardrömmar om den som dött och det var ett djur. (Har förlorat många personer och djur kan jag ju säga) Så jag vet inte hur fort det kan gå för dig för att sluta drömma denna mardrömmen. Jag hoppas att du slipper göra det så ofta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Choklad
1/5/17, 10:31 AM
#4

Jag undrar hur du själv mår?  Kan vara så att du i drömmen uttrycker hur trött du är på dessa drömmar som återkommer? Så att det har uppstått en sorts "ond cirkel"   och därför drömmer du om det för att kunna bli av med det.

Kan vara att du egentligen har en skräck för att dö, och du har en rädsla för att samma sak ska hända din moster, just frågan om det gör ont det får mig att tro det. 

Jag skulle vilja tolka drömmen som att du faktiskt är på väg att släppa ifrån dig dessa drömmar och att du släpper lite av sorgen också, så jag tror också att drömmarna är en process i ditt sorgearbete. 

Sedan verkar det också handla om att någon blir överbeskyddad, kan det vara du, eftersom drömmar nästan alltid handlar om drömmaren själv i olika aspekter/ roller. Du vill en sak men blir hindrad för någon vill inte att du skadar dig och det känns som ett stort hinder för dig.

U R us

Upp till toppen
Annons: