Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 761 ggr
Samida
2017-01-09 13:44

Dröm till verklighet.

Inatt sov jag över hos en kille. Var lite nervös för min mens då den snart skulle komma. När vi la oss så var det lugnt och vi hade sex. Hade lite svårt att sova. Kanske för att man inte sov hemma och man inte ville vakna upp i blodbad i värsta fall… Till slut somnade jag iaf och då hade jag en sådan märklig dröm. Handlade om att han ville ha sex igen och att jag då var lite tveksam och sa nåt då om att det kanske är bäst att ha handduk då om han inte ville ha blodbad i sängen. Han gick iväg och hämtade en liten tvättlapp!? Sen vaknade jag och var tvungen att gå på toa. Givetvis då så hade den då kommit. Fixade iordning mig och gick och la mig igen. Inte så långt efter det så ville han ju som jag drömde om ha sex igen och jag var lite tveksam om jag kunde och sa att jag måste på toa igen. Han frågade sen när jag kom tillbaka om det gick och jag sa då att det går väl. Var inte så mycket. Han verkade fatta vad det var det handlade om. Efteråt så hade det kommit mer blod och där jag hade varit hade det blivit en blodpöl. Jag tyckte det var lite pinsamt men han sa att det gjorde absolut ingenting. Men som sagt så var det sjuka att man drömmer om det innan, även om det inte utspela sig exakt så. Sen tycker jag det känns lite skumt att drömma om den personen man ligger bredvid. Har gjort det tidigare.

Annons:
Choklad
2017-01-09 16:28
#1

Det är inte så konstigt, det var din kropp som du kunde "läsa av"  genom drömmen, och vad gäller den du sov hos, så är du medveten om den personen fast du sover. Bara för att vi sover så betyder det inte att vi är bortkopplade helt och hållet från vårt vakna medvetande. 

Men oftast är vi så djupt sovande att vi inte är medvetna om det, och jag tror att det var din oro som höll dig så pass medveten att du  i drömmen höll koll på vad som ev kunde ske för att kunna hantera situationen på ett så bra sätt som möjligt. 

Jag tror att du har en förmåga mer än de flesta har, att vara just medveten i sömnen, vilket innebär att att du säkert kan klardrömma ganska lätt  🙂

U R us

Samida
2017-01-09 16:59
#2

#1 Ja, det händer ganska ofta att jag är "mellan"båda världar som jag brukar säga. Tex åker man buss och somnar så vaknar man alltid till vid samma plats när man är hemma i stan igen. Det är nog som du säger om denna dröm. Oro för vad som kan hända och att jag var fullt medveten om hans närvaro. Brukar annars inte drömma om personer som sitter/ligger bredvid. Har bara hänt en gång tidigare och då med samma person. Har ju tidigare skrivit om mina andra drömmar här om honom. I början så drömde man att man att han höll sig lite ifrån mig en ändå så kändes det som att det var nåt. Då var även hans vänner med i drömmen och var de som räddade mig om jag hade råkat ut för nåt. Nästa var att han hade förlovat sig och jag var helt förstörd. De senaste har det gått till att vi är ihop och han är väldigt kärvänlig mm och jag lite mer försiktig. Sist jag hade en sådan dröm så frågade han om vad jag tyckte om att gifta sig, varpå jag fick spel och stack därifrån. Skulle nästan kunna göra en tv-serie utav mina drömmar. Men jag förstår inte riktigt vad det undermedvetna i mig vill säga? Undrar nästan vad nästa steg blir? Om det blir nåt, det vet man ju inte…

Choklad
2017-01-09 17:24
#3

Ens undermedvetna vet mer än vad vi vet på ytan eller vad man ska kalla det för. Man kan träna upp  kontakten med sitt undermedvetna genom att meditera, men bäst att ta det lite lugnt så att man hänger med och inte blir " förvirrad" .

U R us

Fredrik.O
2017-01-11 01:20
#4

Känner igen mig i det du skriver och tycker det är otroligt spännande med drömmar som blir till verklighet eller "sanndrömmar" som dom även kan gå under. Jag själv har varit med om ett flertal i mitt liv. Dock inga som har varit i ett mikrosömns läge, det vill säga i läget mellan vaken och sömn. Mina har jag inte riktigt förstått eller kunnat förklara. Drömde om ett ställe jag ej varit på förut, ett litet hus,och i det huset bodde det en kvinna som jag tydligen kunde namnet på, när jag sedan 4 år senare vart tsm med min föredetta åkte vi till deras farmot som bodde i ett exakt sådant hus och med samma namn som kvinnan i drömmen,det enda som inte stämde överens var utseendet. skumt? Ja. Men intressant

Upp till toppen
Annons: