Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2253 ggr
CeresFox
1/19/17, 11:04 AM

Drömde om Frieri men...

Jag drömde inatt att jag var på ett kalas/fest hos en jag varit kär i en gång i tiden, (är inte det längre för jag har en pojkvän och vi är sambos sedan 3 år tillbaka)

Men, på den här festen så började min gamla (obesvarad*) kärlek flirta med mig och vara allmänt romantisk mot mig. Och jag t.om minns i drömmen hur han sa "Jag hade hela tiden ögonen på dig i klassrummet, men vågade inte berätta förens nu"
och senare i drömmen så ställde han sig på knä och friade till mig…
känslan i drömmen var verkligen "åååh" men i drömmen var jag även tillsammans med min pojkvän som jag på riktigt är med !

Det är första gången som jag drömmer om ett Frieri, särskilt från någon annan än min pojkvän. Var samtidigt romantisk känsla i drömmen, men obehaglig också för att min gamla kärlek var så..'påfrestande romantisk'? Vet inte hur man ska beskriva det, haha. 

Men..ja, jag har nog aldrig ens drömt att min pojkvän friat till mig, i alla fall inte vad jag kan komma ihåg.

KORTFATTAT: Är det någon som vet vad det kan betyda när jag drömmer att någon annan än min pojkvän Friar till mig? - Särskilt när det är en gammal obesvarad kärlek som jag inte alls har pratat med på över 14 år och inte intresserad av längre.

(Ps: Jag ä inte kär i någon annan än min pojkvän)

/ Ceres

Annons:
Tjeja
1/19/17, 11:16 AM
#1

Du kanske saknar lite av den spänning och romantiska känslor du hade i början av din nuvarande relation? Man brukar säga att en nyförälskelse håller högst i 2 år. När den första förälskelsen lägger sig märker man om man har byggt en kärleksrelation som lever vidare eller om det bara var en flirt. För er del lever uppenbarligen kärleken kvar. Men den kanske hamnat lite på slentrian? För att bevara kärleken i en relation behöver man vårda den och jobba på relationen. Din dröm är kanske lite av en väckarklocka för dig att du saknar lite av dedär känslorna sv romantik etc. Ksnske er relation skulle må bra av att ni gjorde något som kryddade upp eller blåste upp en ny våg av romantik i er relation? Avsätt tid för varandra att göra något romantiskt och magpirrande ihop bara ni två. Kan vara vad som helst som en romantisk middag som avslutas med oljemassage i duschen till att ta en minisemester o bara mysa ihop.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Choklad
1/19/17, 11:19 AM
#2

När någon friar, så ber denne ju om din kärlek, och då för hela livet.

Det innebär ett att man be om ett löfte om trohet och plikter också, det finns ju två sidor av detta "myntet", en härlig sida och en sida med förpliktelser.

Frågan är vad du tänker om dessa två sidor, känner du någon sorts längtan till  "gamla tider" eller är det bara nostalgiska känslor du har just nu inför din obesvarade kärlek? Sök efter en känsla som finns inför denna friare, är det en dold önskan som du ännu har kvar? 

Jag tror att du har något obesvarat, obekräftat inom dig som symboliseras av just denne skolförälskelse, det kan ha en helt annan innebörd än vad man kan tro. 

Kanske du behöver just bekräftelse av din pojkvän på något sätt? eller från någon annan i din närhet?

U R us

Upp till toppen
Annons: