Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 3451 ggr
Zamba9
2017-01-20 23:19

Drömmer om onda andar/demon

Behöver verkligen hjälp! Jag har en återkommande dröm då och då. Jag går in i ett hemsökt hus, där de är fruktansvärt mörka och onda krafter. Jag blir upplyft i drömmen och kastas runt av dennes kraft. Jag är inte de minsta rädd. Jag slåss och kämpar för att övervinna. Denna energi har ett fruktansvärt hat mot mig. Jag Är medial Själv, Har tidigare stött på negativ energi. För ca 10 års sedan gjorde jag anden i glasen( vet de är idiotiskt) vi öppnade verkligen upp portarna från alla dess håll. Har aldrig varit med om något så sjukt! Jag blev ner kastat från sängen då jag låg och sov. Blev fast hållen, kunde varken skrika eller röra mig. Jag blev antastad sexuellt, kände hur jag blev smekt utan att kunna göra något. Detta på gick under några månader, tills jag fick hjälp av en kvinna som städade bort både anden/demon och i huset! Efter det försvann allt, blev en underbar kärlek i hela huset och jag fortsatte att jobba medialt. Har haft besök av både änglar och kärleksfulla andar. Älskar verkligen andevärlden. Min största trygghet och kärlekskälla trots dessa andra negativa upplevelser. Men, Jag undrar om denna energi förföljer mig på något sätt i mitt vardagliga liv ändå?? Jag är fruktansvärt deprimerad,äter medicin går hos psykolog och har otur med allt. Känner verkligen ingen som helst livsglädje. Jag ser framemot att dö. Jag kan inte ta egna beslut, vet inte vad som är rätt och fel, är frånvarande, vill bara sova. Finns det någon här ute som är medial som kan hjälpa mig? Jag Vet inte vad denna dröm betyder? Kan de ha något med dessa tidigare upplevelser att göra? Vad kan jag göra? Vill verkligen börja leva och vakna upp på morgonen och vara lycklig . Mvh lina

Annons:
Choklad
2017-01-21 10:48
#1

Att vara deprimerad är hemskt, och för att komma ur det behöver man hjälp. Helst utan medicin. 

Huset du drömde om är du själv, såhär ser du ut.

Jag vet inte om det hjälper för dig ,men testa med att intala dig själv att du är glad. Då du är som djupast nere, kan det vara svårt, men i de ljusare stunderna så tjata på dig själv att du är glad, gå omkring och le så ofta du kan

Du går hos psykolog så där borde du får hjälp, inte bara tabletter.

Demoner i drömmar brukar stå för de rädslor man bär på och har oftast inget med "vanliga" demoner att göra. 

Jag är medial, men  det jag ser i dina drömmar är att du kämpar mot dina rädslor och det gör dig trött

Arbeta mycket med dig själv och till det har du  ju hjälp, så att du kan komma vidare, något i din barndom har gjort så att du hatar dig själv, har du funderat på vad? 

Eftersom du är å pass djupt deprimerad så vill jag inte gå in längre och se, du har en utbildad psykolog som kan hjälpa dig med det

Lycka till

U R us

Zamba9
2017-01-21 12:47
#2

Tack snälla du för ditt svar💕 Min mamma och pappa separerade då jag var ett år gammal. Hos mamma har jag haft de jätte bra. Hos min pappa har jag levt precis som i Askungen sagan. Pappa har varit snäll men vågade inte alla gånger stå emot min styvmamma, som är väldigt psykisksjuk.. har väldigt lite kontakt med min far idag. Inget som jag idag bryr mig skärskilt mycket av. Men de är klart att de kan ha satt sina spår i mig. Jag har inte mycket till förtroende av min psykolog,han har avbokat mina möten 5 gånger på en hel termin. Tidigare i veckan ringde jag till akut psyk och bad dom skriva ett mail att jag vill att han ska ringa mig. Först igår ringde hon upp. Jag sa att jag orkar inte nå mer längre. Jag behöver hjälp här och nu. Behöver få komma iväg och ta en pause från allt. Behöver få komma till ett hälsocenter i någon vecka, där det finns terapeuter inom olika områden. Vill få redskap att att bryta tanke mönster. Vill ha behandling inom kbt. Jag är en kämpe varit det sen jag varit litet barn. Har alltid ställt andra i första hand än mig själv, men nu orkar jag inget mer. Nu är det min tur att få hjälp. Min psykolog skulle kolla upp om det går att skicka någon resmiss till någon behandling som hade passat mig. Nog kan de vara som de du skriver. Att jag slåss mot mina egna demoner i mina drömmar, då jag mår så fruktansvärt dåligt. Men har ändå en tanke att jag kanske har någon negativ energi som förföljer mig sen tidigare upplevelser. Negativ energi kan fastna på en och göra en väldigt sjuk.. Tack snälla människa för att du skriver till mig. Kram

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
2017-01-23 12:05
#6

Om vi tar drömmarna, så kom ihåg att de inte kan skada dig. De kan vara väldigt jobbiga, men det som sker i drömmen är ett resultat av hur du själv känner dig, och har känt dig i flera år.

Jag tror att enda sättet att slippa dessa hemska drömmar, är att förändra sitt liv så gott man kan, men ibland behöver man hjälp med det. 

Din psykolog verkar inte engagera sig, hoppas att du får en terapeut som vet hur h*n ska hjälpa dig att få det bättre. 

Jag undrar om du inte själv kan gå till vårdcentralen och be om att få hjälp genom kbt ?

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: