Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 647 ggr
Majaa12
2/7/17, 11:51 AM

Hjälp att tyda dröm

Inatt drömde jag en ganska "jobbig" dröm, när jag vaknade kändes det som att jag bara sovit i någon timme och jag var jättetrött fast jag hade sovit i över 9 timmar. Det var så jobbigt för att jag blev jagad genom hela drömmen och det hände väldigt mycket. Jag tror att det började med att vi fick en lapp där det stod att vi var tvungna att åka till ett ställe för att få skydd. Vet inte varför. Men det stod att vi skulle åka 16:30 och packa tandborstar och kläder för att vara borta i 3 dagar. Jag kollade på klockan och det var bara en timme kvar tills vi skulle åka efter att jag läst lappen. Det tog lång tid tills vi kunde ta oss iväg, tror att klockan var runt 7 på kvällen. Hela huset var mörkt och grått, vi hade inte en enda lampa tänd. Eftersom att vi var sena började det hända saker hemma. Det kon några barn som blev skickade av sina föräldrar, alltså dom som jagade oss, för att typ spionera på oss. Dom sprang iväg när någon skrämde dom. Det hände fler saker som jag inte kommer ihåg riktigt. Men en var att någon hade tagit sig in i huset och hängt en studsboll i ett rep från dörrkarmen in till toaletten. Så när jag skulle gå in ramlade den ner i mitt huvud (?).

När vi äntligen skulle åka iväg funkade inte våran bil så vi var tvungna att gå en bit. Min pappa sa till oss att alla skulle gå tillsammans så att inte något skulle hända. Dom som jagade oss ville döda oss och alla hade pistoler som dom försökte skjuta oss med men dom lyckades aldrig. Det var många och dom kom i grupper vid olika tillfällen. Eftersom att dom sköt mot oss var pappa tvungen att skjuta och döda dom. När vi gick på vägen visste jag precis vart dom som ville döda oss gömde sig eftersom att jag drömt samma dröm tidigare så jag kunde säga till när dom skulle komma fram. Efter det var vi tillbaka vid våran bil. Den var röd och väldigt liten så vi fick knappt plats. Mamma stod utanför och spände fast mina småsyskon i sina barnstolar. Några män kom emot oss och kom bara närmare och närmare så jag sa till mamma att sätta sig i bilen så kunde vi spänna fast dom då istället. Men hon fortsatte och blev klar precis innan männen hann fram till oss och vi åkte iväg. Efter det vaknade jag. 

Jag hade den jobbiga känslan att bara behöva fly genom hela drömmen. Vet att jag har drömt samma dröm innan, eller iallafall en del av den. Jag tycker att det är så konstigt att jag kunde komma ihåg vart dom gömde sig för att jag drömt det innan? Och studsbollen?Funderar

Är det någon som kan hjälpa till att tyda vad drömmen betyder?

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Choklad
2/7/17, 2:32 PM
#1

Jag ar två teorier:

Den första är att du var kissnödig och att studsbollen var ett hjälpmedel för din kropp/hjärna/ medvetande att väcka dig så att du gick upp på toa. Och därför kände du dig jagad, eftersom ditt medvetande ville väcka dig och det förklarar det med att ni hade skjutvapen också, det var en kamp mellan drömmens medvetande och ditt vakna medvetande, den ena ville fortsätta att sova och inte gå på toa, medan den andra sa att "nu måste du gå på toa"

Den andra teorin

 kan vara att du känner dig stressad och jagad och att du riktar in dig på den känslan väldigt mycket. 

Drömmen handlar också om beskydd av det som är sårbart, och på samma gång en stark önskan om att beskydda detta.

Något inom dig känner sig sårbart och du vill ta dig därifrån där det otrygga finns, men något hindrar dig att fortsätta framåt, fast det är bråttom.

Det finns en styrka inom dig, använd dig av den,  och om du fångar in studsbollen = tankarna, och låter dem lugna sig, sluta studsa fram och tillbaka och tänker sakligt och lugnt, så kommer nog det svar som du behöver.

U R us

Upp till toppen
Annons: