Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 594 ggr
Sparven88
2/17/17, 5:35 AM

Vad betyder denna återkommande dröm?

God morgon! Det händer relativt ofta att jag drömmer om en utav mina hamstrar jag haft tidigare. Det är säkert 6 år sen min hster dog, och det är alltid samma hamster jag drömmer om. Drömmarna går alltid ut på att jag helt plötsligt ser att hon lever, och att hon mår bra i sin bur. Trots att jag då varken matat eller gett henne vatten. Drömmen börjar alltså med att jag har, vad jag tror en tom bur ståendes. Inatt drömde jag detta igen, att jag skulle gå och lägga mig varpå det börjar låta i buren och hamstern kommer ut ifrån sitt bo och sträcker på sig. Gick för att dricka, men då hade hennes vattenflaska åkt i golvet. Jag gav henne direkt mat (för det har jag alltid liggandes vid buren i drömmen) och skulle fylla på hennes flaska. Jag vågar aldrig lyfta i henne. Det är konstigt att drömmen indirekt alltid går ut på samma sak. Omgivningen ser olika ut, men det är alltid samma hamster och samma bur.. Någon som kan tänkas veta vad det handlar om?

Annons:
Choklad
2/18/17, 11:27 AM
#1

Jag tolkar det som att du saknar något som du älskar och har en längtan efter att beskydda och ta hand om någon.

Å andra sidan, så kan det helt enkelt vara så att din hamster är hos dig och vill tala om det.

Mat är energi i drömmar, och vad är det som du vill ge din energi till, dvs vad vill du satsa på och lägga ditt intresse på? Har du en längtan efter att vara omhändertagande?

U R us

Sparven88
2/19/17, 8:05 PM
#2

Hmm.. Blev mamma för 1.5 år sen, så det är klart att mestadels av energin läggs på sonen. Vet att jag hade dessa drömmar redan innan han föddes dock. Det lustiga är att jag drömmer om hamstern helt appropå, inte för att jag tänkt eller pratat om henne.

Choklad
2/20/17, 10:37 AM
#3

Om nu din hamster inte "spökar" för dig, så kan det ju vara något annat, och då behöver vi reda ut vad en hamster står för rent symboliskt. 

Och vad den innebär känslomässigt för din del. Du kan fundera över följande om du vill : 

Du kanske "känner dig" som en hamster? de är små, söta och gosiga. Men de gömmer sig ofta och vill då vara ifred. 

De är noga med att putsa sig och som husdjur är de beroende av sin ägares vård och kärlek. 

Förhållandet mellan dig och din hamster, hur var det? Hurdan var din hamster? Var den vresig, eller en sådan som tyckte om då man lekte och gosade med den? Hade den något speciellt beteende som du minns med kärlek eller någon annan känsla? 

Hamstern kan representera dig själv hurdan du är och något i det beteendet upprepas i drömmen tills du har förstått vad saken gäller.

U R us

Upp till toppen
Annons: