Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 496 ggr
Howling_Souls
2017-02-21 18:14

Naken framför min pappa i drömmen!

Skulle verkligen bli glad om någon ville tolka denna drömmen till mig! :)

Jo, innatt hade jag en väldigt enkel och kortfattad men lite obehaglig dröm. Jag drömde att jag stod naken och tittade på min pappa i mörkret, inomhus. Hans rum är till vänster sida och toaletten är till höger, och jag stod och höll för mina bröst så att han inte skulle se. 😖 vi bara stod där helt tyst i mörkret :( Mår illa för stämningen i drömmen var hemsk. Kan någon tolka denna riktigt hemska drömmen åt mig? Tack på förhand!! :D

Annons:
Choklad
2017-02-22 11:32
#1

Vad är det du vill säga till din pappa? Kanske något som du känner detta obehag för, som du kände i drömmen? 

Hurdana var hans ögon då han såg på dig? 

Vad de bemötande eller dömande eller något annat?

Det behöver inte handla om just din pappa, utan drömmen visar honom som symbol för just faderlighet. Eller någon annan person som ikläder sig din riktiga pappas roll.

Dvs beskydd omhändertagande. Men kanske att denna "pappa" är för nära inpå dig,  du behöver få avstånd,  vara privat, kanske du känner att någon/något ser sådant som du inte vill dela med dig av. 

Nakenhet kan vara ett teckek på frihet, men även ett tecken för utelämnande, kanske du känner dig just utelämnad och för naken i denna "pappas" närvaro? 

Jag tror att drömmen också handlar om att du håller på att bli vuxen och självständig och vill bryta dig loss och lär dig att hantera detta. Då kan det bli konstiga drömmar.

U R us

Upp till toppen
Annons: