Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 726 ggr
SaraFag
2017-03-07 21:26

Återkommande mardröm.

Hej, Jag har en återkommande mardröm jag haft sedan snart 5år tillbaka. I september 2012 adopterade jag bort mitt förstfödda barn. (Går att läsa om på adopterade.ifokus, tråden heter "Min historia".) Det var efter barnets födsel mardrömmarna började. Jag drömmer att det sker en olycka, oftast bilolycka. Jag ser hela händelsen och Felicia, barnet jag adopterade bort, är mitt i händelsen. Jag ser precis allt. I drömmen kan jag hjälpa/rädda henne, men någon (jag vet inte vem. Ser inte ansiktet och känner inte igen rösten) hindrar mig. Denna person står bakom mig och håller fast mig stenhårt och säger "Sara, det är inte ditt jobb längre. Det är inte ditt jobb längre." Jag har panik, skriker. Och precis då vaknar jag. Kallsvettig, i panik, gråtandes, helt blöt av svett. Vad kan den här drömmen betyda? Vad tror ni? Försöker förstå att det är just denna dröm som är återkommande, vecka efter vecka. /Sara

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Annons:
[krasnajaluna]
2017-03-07 21:32
#1

Ofta drömmer man ju om det som är i ens tankar, kanske du ofta tänker på henne och känner dig lite orolig för henne?

Choklad
2017-03-08 10:57
#2

Du kan inte släppa taget om din dotter. 

Vilket du ska göra, för hon är inte din dotter länge (usch det känns hemskt att skriva detta ) 😕 - enligt lagen.

Men vem kan styra över en mors känslor, och de band som håller ihop mor och barn? det är väldigt väldigt starka band, och vad ni än har bestämt, så finns din dotter alltid kvar inom dig, och du inom henne.

Så jag tror, att då du drömmer om detta, så är det för att ge utlopp för alla dina farhågor, rädslor, ansvarskänslor , mm som du känner att du har jämtemot din dotter.

Du har inte något ansvar för henne längre, men det finns i dig ändå och det blir en sorts kollision inom dig och ett motstånd. där du kämpar och håller emot (precis som du beskriver om drömmen, för allt i drömmen är du ) 

Vad jag vill säga är att du vill ha "jobbet" som du inte längre har. 

❤️

U R us

Upp till toppen
Annons: