Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 591 ggr
Hannzan
3/9/17, 8:16 AM

Jag jagar kaniner

Hej! Jag har nu under flera nätter drömt att jag jagar kaniner, väldigt många kaniner! Innan jag började jaga kaniner jagade jag en hund som jag senare fångade, jag vet dock inte vad jag gjorde med den… den bara försvann i drömmen när jag började jaga kaninerna istället. Jag upplevde ingen irritation när jag jagade som jag kan minnas, jag var mer fokuserad och bestämd, att nu fan ska jag få fast den. Huden och kaninerna satt inte samlade som det kanske låter, utan de dök upp en efter en. När jag fångat en så dök en annan upp. Jag lyckades fånga alla kaniner som jag jagade och de satte jag ner i en kaninhage som vi har hemma på vår altan. Låter helt normalt kanske, men det var ca 10 kaniner i samma hage! De var helt överens med varandra också haha. I slutet av drömmen kom det en gammal man, en gubbe med en svart kanin. Han frågade om jag kunde ta hand om den för att han var så gammal eller något i den stilen, han satte ner den i hagen (han kom med den i famnen) och gick. Jag tror att jag därefter sprang efter honom. Jag vet inte vad jag ville honom, men jag försökte få tag i honom. Fast det gick inte, för när jag skulle jaga honom så gled jag bokstavligen på hal is. Jag kunde verkligen inte gå utan jag bara gled runt, styra mig själv kunde jag inte heller. Sedan började jag glida mot en sluttning vi har på vår tomt och precis när jag var vid kanten av backen och trodde att jag skulle slå mig väldigt hårt så kom det en älva, fe eller något sånt och räddade mig. Det såg ut som en lysande prick, eldfluga (heter det så?). Fen lyfte upp mig från isen när jag kom i min hastiga fart och sedan lyfte hon mig i luften tillbaka till altanen, där kaninerna fanns. Sen vaknade jag och jag fattar ingenting! Det här med att jag jagar kaniner är en återkommande dröm som jag inte förstår, jag upplever inte heller mitt jagande som något jobbigt i mina drömmar. Någon som kan hjälpa? Åtminstone försöka? :)

Annons:
Choklad
3/9/17, 10:04 AM
#1

Ja, vad säger man om en sådan dröm? 😃

Först behöver vi reda ut vad kaninerna betyder för dig.

Kaniner är gosiga och söta, bl a men de har många andra egenskaper. De är snabba (som du nog märkte då du jagade dem) 

De står för närhet och trygghet, värme

De går att äta. 

De får många ungar, dvs de producerar mycket. 

De bor i hålor i marken

De är mat för många rovdjur, dvs de måste finnas för att andra ska överleva. 

Vad tänker du om det till att börja med?  Har du någon mer egenskap hos kaninerna som du kan känna igen dig i?

U R us

Hannzan
3/12/17, 8:42 AM
#2

Det skulle kunna betyda att det är något som jag vill ha i mitt liv, men som är svår att få. Nu när du väl säger det så är det nog tryggheten jag söker, det är en liten spänning i min vänskaps krets just nu och jag är nog rädd för att inte ha några vänner i framtiden. Det är lite märkligt ändå att det var så många kaniner jag jagade!

Choklad
3/12/17, 10:15 AM
#3

Kaninerna kanske visar att du har en känsla av att det aldrig tar slut, detta jagande?

U R us

Upp till toppen
Annons: