Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 486 ggr
molam
2017-03-13 07:19

Drömmens känsla fick mig intresserad, Drömtolkning

Hej… Inatt hade jag en dröm vars känsla verkligen var intressant, och det var en helt ny typ av dröm, Jag kan ha haft den en gång tidigare med, men det är en sån dröm som man glömmer snabbt bit för bit…. så har inte hela drömmen kvar, men känslan är där…

Känsla: Obehaglig, Kryptisk och "Förförisk", Jag VILLE tillbaka…. Och jag brukar aldrig vela gå tillbaka till mina obehagliga drömmar.

Jag vaknade flertalet gånger från drömmen inatt, men var "smart" nog att skriva nyckelord alla gånger jag vaknade, så det kommer inte att bli utförligt, men drömmens helhet kommer att vara med.

Platsen var lokaliserad här på vår gata, Längs ner på gatan Finns det en Viadukt till nästa gata, för att komma till den finns det som en "trekantig" väg man ska följa, och där i trekanten utspelade sig drömmen.
Drömmen gick ut på att det var nån typ av tävling, bara folk jag kände var med i den, men jag minns inte vilka personerna var, som sagt det är en sån dröm som försvinner snabbt.
En av "tävlingsgrenarna" var att man hade kort som runt i en cirkel runt dig, på dessa kort fanns olika ansikten, ansiktena som ja såg var personer jag absolut inte kände alls, troligtvis personer som mitt huvud gjort upp. Men vid ett tillfälle så började dessa kort förvridas i smärta och hat av nån anledning, och det var otrolig obehagligt, specifikt en man var riktigt obehaglig, han vad en kraftig man, med mörkt går och ganska runt ansikte, han hade även dubbelhakor så det stod härliga till. Redan innan hans ansikte förvreds i hat och smärta så var hans ansikte Tydligt otrevligt och "Hatiskt", så vid denna kortgren så vaknade jag vid ett tillfälle, och då när jag skulle blunda och försöka somna om (Klockan var väl 2 på natten) då såg jag han ansikte, VARJE gång jag blundade såg jag hans ansikte, det var Inbränt på mina hornhinnor.

En annan Gren var att man skulle lära sig att gå med en "Klickande" käpp? OCh när det blev motstånd skulle man lyfta käppen och hindra motståndet, och motståndet kom sällan dom första stegen, men ju längre man gick ju oftare kom Käppens motstånd, Varje gång käppens motstånd kom så var det en extrem smärta i armen som det handlade om, och när jag vaknade efter den "grenen" så hade jag fortf. kvar smärtan i armen.

En tredje gren min jag inte så tydligt, tappade den nästan precis när jag vaknade, men då skulle man Krypa eller hjula runt i denna ring och hjulandet gick snabbare och för varje gång blev "hjula" Stegen Större och större, Det var dom att armarna och benen blev längre och längre.

Aa nu minns jag inte så mycket mer, men nån kanske fick tillräckligt med inblick för att kunna Tolka min dröm och min känsla för drömmen.

Lägger in på övernaturligt med

PS ifall ålder och kön är viktigt att veta (Vissa säger att det är viktigt) så är jag 22, 23 i Juni och en tjej. DS

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Choklad
2017-03-13 10:39
#1

Jag tror att du ar haft en blandad dröm av olika saker som hände med dig då du sov, som t ex en klickande käppen, där tror jag att du hade fastnat i täcket med din arm och det gjorde ont då du kämpade emot i sömnen och sedan kom det in i din dröm, smärtan och motståndet skapade bilder hos dig för att f dig att vakna upp. 

Mannen däremot som fastnade på din näthinna, kan var symboliskt för de känslor som du bär inom dig, känslor som du mött och som har påverkat dig så att de har fastnat i dig och nu försöker drömmen att behandla de här känslorna. Och då skapas det ofta symboliska bilder.

Det här med de olika grenarna, de visar att det pågår en inre tävling  i dig, som visar att du är stressad av andras åsikter, beteenden mm.

U R us

molam
2017-03-13 10:52
#2

#1 Täcket somnade jag med knappt på, låg bara lite slött över höften, samma sak när jag vaknade, hunden är ju dock i rummet, kan det vara han som gjort att jag fastnat på nått sätt då?

Vad kan det vara för känslor som skapar ett mänskigt obehagligt manligt ansikte då? Borde inte ansiktet representera mig själv i såfall :o

Stressad saken stämmer nog! HAr Stora problem med AF för tillfället x.x

Men hur kan det komma sig att drömmens känsla var Kryptisk och "förförisk" som att jag ville tillbaka en sådan dröm kan man väl inte vilja gå tillbaka till?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Choklad
2017-03-13 11:06
#3

Drömmar är inte logiska på det sättet, ändå är de väldigt logiska vad gäller känslor.

Det du upplever som förföriskt kan vara att du någonstans inom dig känner något som du är omedveten om och därför vill drömmen att du ska bli medveten om detta, för att sedan kunna hantera den känslan. 

Det med armen kan ju ha varit hunden, men du kan ju ha legat på något sätt som gjort att du fått ont. 

Jag undrar om du vill fundera över det här som känns förföriskt eller lockande, vad är det du vill, men känner att du får dåligt samvete inför? Något som har med tävlingar att göra kanske ? , vad är det som får dig att känna dåligt samvete (?) om du skulle bli bäst i någonting? 

Och mannen , ja, han representerar dig på så sätt att han visar dig alla de här känslorna som inte är ok. De påverkar dig på ett negativt sätt, och kanske det är så du känner inför det dåliga samvetet? Eller inför dig själv då inte vågar visa att du faktiskt kan vara bäst, dömande känslor som inte leder någonvart i livet.  Kan röra sig om känslor som andra har projiserat på dig, och medan har du påverkats av dem på ett negativt sätt.

Men dubbelhakorna 🤔

Brukar du säga saker som upprepar sig? eller vill du säga något, men vågar inte eller finns det aldrig ett bra tillfälle att säga dem?

U R us

molam
2017-03-13 13:00
#4

Jag vet inte riktigt vad det är som känns förföriskt, jag har aldrig velat stanna i en dröm, inte ens bra drömmar, jag har aldrig känt att en dröm varit "Förförisk" förut, och Jag vill absolut inte stanna kvar i mina drömmar, då alla mina drömmar har en tendens att sluta illa xD Så jag vet inte vad det kan vara, inte riktigt tävlingsbenägen heller, står hellre utanför tävlingar då jag tycker tävlingar är "Dumma" iom att dom får en att känna sig bättre än alla andra x-x

JAg brukar inte upprepa mig (om personen i fråga hör vad jag sagt vill säga), dock när jag blir irriterad pratar jag snabbt (Pratar extremt jäkla snabbt om jag blir irriterad) och glömmer vad jag sagt och kan säga samma sak igen i samma mening xD
Det är vissa saker jag borde ha fått sagt men inte vågat pga Dömande och oförstående föräldrar Men det är inget som "Stör" mig i vardagen då det inte är nått dom kan förbättra elelr förvärra liksom

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: