Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 430 ggr
Rosen05
2017-04-03 19:50

Har samma (behagliga) dröm som återkommer ofta

Hej!

Kan någon hjälpa mig och tolka denna dröm:  Drömmer ofta att jag är tillbaka i huset där jag och min fd man med vår 2 gemensamma barn bodde. I drömmen är det tydligt dvs jag förstår att vi är åter tillbaka och tillsammans igen, känslan är jättebra i drömmen utan tvekan!  Grejen är att vi skildes år 2002, så det är ju länge sedan och jag har ju kommit över detta och lever mitt liv och han sitt. Har aldrig varit bitter heller. Från början ville jag att vi skulle försöka igen, men det ville inte han. Jag ville detta trots att vi inte hade det bra ihop (vi levde ihop o var gifta i 8 år).

Kan ibland tänka tillbaka på den tiden och minnas bl a det som var bra. När jag minns det som inte var bra, får jag en obehagskänsla, precis som jag kände då.

Vi är vänner trots att vi inte har någon större kontakt med varandra. Han är gift numera. Jag har ett distansförhållande. Vi fick 2 st fina barn, som både han och jag är stolta över.  Jag tycker fortfarande om min f d man pga de fina sidorna hos honom o han är far till mina barn! Den goda länken känner jag starkt!

Men i alla fall, så undrar jag varför jag nu drömmer denna dröm så ofta och den är så tydlig och stark!? Det är ju så länge sen vi skildes! Jag har en bra relation till min nuvarande man som jag har ett distansförhållande till.

Annons:
Choklad
2017-04-04 12:21
#1

Du befinner dig fortfarande i den känslomässiga situationen som du hade tillsammans med denne man , du behöver mer tid på dig att släppa taget.  Ibland kan det vara ett minne som har framkallat denna känsla inom dig och då visar det minnet sig i form av bilder i en dröm. Du kan t ex ha känt en doft, eller upplevt något som liknar den tiden med din x-man, och då kan fragment av saknad uppstå och visa sig såhär.

U R us

Rosen05
2017-04-04 18:57
#2

Ja, kanske är det så. Jag har trott att jag kommit över detta, är ju så många år sedan! Och jag vet att det skulle absolut inte fungera emellan oss och ändå så har jag denna återkommande dröm!?  Att jag behöver mer tid att släppa taget?  Är 17 år sen vi skildes, så kan man behöva mer tid än så?  Det låter intressant det du skriver att någonting kan ha framkallat den här känslan inom mig, vilket jag tror på. Och visst har jag min kärlek kvar till honom, den finns och kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta, så är det bara.

Tack för din kommentar! 🌺

Choklad
2017-04-05 10:58
#3

🌺 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: