Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 741 ggr
Tyst
2017-04-18 11:42

Ekoxar överallt!

Länge sedan jag skrev här… Har drömt mindre nu på senare tiden (stress) men nu har jag drömt varje dag i två veckor och allt är som vanligt igen.

Dock har jag drömmarna haft samma gemensamma nämnare i dessa 2 veckor. Drömmarna är olika, med olika sinnesstämning, men det är alltid ekoxar med och dom är överallt. Det konstiga är att det bara är huvuddelen av ekoxen, med benen fast i huvudet så att säga. Ibland hittar jag normala ekoxar, och då konstaterar jag bara stilla att "där är en som har kropp" och drömmen går vidare. De sitter överallt i drömmarna, på träd, på stenar, på väggar, tak och golv och jag tycks alltid ha en i synfältet… Trots att drömmens huvudfokus är något annat.

Vad betyder det att drömma om dessa ekoxar?

Annons:
Choklad
2017-04-18 11:53
#1

Kan det ha något med dit ursprung att göra tror du? Kan också handla om styrka och envishet, att du inte ge upp hoppet om något. 

Hur känner du då du tänker på dem?  

Just att du bara ser framdelen av dem, kan visa att du själv också ska göra det just nu, "visa vad du går för"  var inte rädd att ta de steg du behöver för att komma framåt" eller också så är det just det du gör just nu, visar din styrka och framåtanda, och tar det inifrån din inre styrka.

U R us

Tyst
2017-04-18 12:03
#2

Känslan jag får av dem både när jag tänker på dem och i drömmen är någon form av självklarhet, det är självklart att de är där, de ska vara där, även om de är missbildade så är det så det ska vara. Tycker de är väldigt söta, fina. Trygghet, lugn… och ett litet stänk av nyfikenhet och pockande, varför är de där runt mig? vill de något? borde jag undersöka? Men så fort jag försöker plocka upp någon av dem i drömmen så blir jag distraherad av att drömmen går vidare, eller så har jag känslan av att jag inte borde göra det så jag låter bli. Ibland vaknar jag när jag sträcker mig efter dem.

Choklad
2017-04-18 12:10
#3

Kanske du ska försöka att koncentrera dig just på att utforska dem mera i drömmen? Just när du ska ta tag i dem så släpp inte taget och låt dig inte distraheras. Kanske det som sker i ditt liv just nu? Du vill göra något som du verkligen vill, men annat kommer i vägen eller du är för nyfiken på andra saker som sker omkring dig, att du tappar tråden i det som du verkligen innerst inne vill?

U R us

Tyst
2017-04-19 11:33
#4

#3 Så kan det vara, och det är just det jag börjat med 🙂 faktiskt göra saker som jag känner att jag vill göra! Men det kanske är lite mycket sådant, kanske behöver koncentrera mig på en sak i taget även om jag inte tycker någon av sakerna är direkt jobbiga.

Jag ska testa inatt att inte avbryta mig själv när jag försöker ta upp dem, och se om det händer något spännande! De är som sagt inte negativa alls utan snarare något positivt.

Tyst
2017-04-20 11:38
#5

Jag gjorde det! Jag koncentrerade mig på att plocka upp en ekoxe som satt på en vägg i drömmen. Jag höll den i handen, den var behagligt och mysigt varm.

Sedan hände något konstigt, jag tappade i vikt. Alltså jag kände hur kroppen tappade all tillstymmelse av "dåligt fett" och kvar var bara alla muskler. Jag fick alltså en riktigt hälsosam kropp kändes det som.
Efter det började jag sjunka in i golvet, jag blev till byggnaden jag var i (jättekonstigt men det är det enda sättet att förklara det) och sedan blev jag mig själv, åkte uppåt i en rasande fart och svävade i rymden. Där uppe fanns en tunn tråd som gick ner mot Jorden. Jag tog tag i den och kunde då titta ner på jorden, var jag ville, zooma in, och spola tiden fram och tillbaka hur jag ville.
Jag tog tillfället i akt att se vad jag själv gjorde när jag var liten. Jag återupplevde när jag fick min första katt, och när jag och farmor påtade i trädgården på den tiden då hon fortfarande var frisk och kry, men även ett tillfälle jag inte egentligen minns när jag sitter på en trapp på något som såg ut som en ö, och är jätteledsen eftersom min mormor inte ska sova i vår stuga.
Tittade även på min 10 åriga mamma som bråkade med sina syskon. Min 7 åriga pappa som sprang i en skog med sin bror, lycklig över att han hittat en perfekt grankoja. Tittade på farfar när han var 16 och jobbade på ett glasmästeri. Tittade till och med på min gammelfarmor när hon födde farmor.

Sedan var det roliga slut. Hela mitt synfält fylldes av en klocka, den räknar baklänges, den tickar inte som en vanlig klocka utan det är likhänder, ruttnande och illaluktande runt hela klockan som tar tag i sekundvisaren och drar den bakåt en sekund i taget. Jag förstår att jag måste titta på den i en timme. Vilket jag också gör. Sedan vaknar jag eftersom klockan tippar emot mig.

Pratade med mamma och det minnet om mig själv där jag är på en ö är faktiskt något som hänt. Vi var på gotland och jag och mamma bodde i en liten hyrstuga - och mormor bodde i en egen liten stuga. Jag hade varit jätteupprörd den kvällen när jag insåg att mormor inte skulle sova hos oss.

Sjukt häftigt! 🙂 Nu är jag bara lite rädd att ekoxarna skall vara borta i natt, jag skulle vilja återuppleva detta. Var aldrig rädd i drömmen utan trygg glad och varm.

Choklad
2017-04-20 12:00
#6

Å jag sitter här och  känner hur jag ryser då jag läser det du skriver, men inte av obehag utan av att jag blir imponerad och vilken fantastisk upplevelse du har haft. 

Jag tror att det kommer fler upplevelser, du har en  särskild förmåga som du håller på att utveckla än mer , så  ta bara emot allt du upplever. 

Ibland kan vi få se sådant som skrämmer oss,  men oftast är det "bara" symboliskt och då man har förstått symboliken i det man ser då blir det inte "farligt"

U R us

Annons:
Tyst
2017-04-20 13:23
#7

Precis! som sagt  - ruttnande likhänder som drar sekundvisaren på en klocka tillbaka är ju inget mysigt alls men just då kände jag noll obehag utan mer nyfikenhet för vad som skulle hända när det hade gått en timme.

Upp till toppen
Annons: