Annons:
Etikettklardrömmar-lucid-dreaming
Läst 966 ggr
[colors_]
2017-04-20 23:30

Manipulera drömmarna

Hej!

Jag kom på att jag rätt så ofta drömmer att jag kan flyga, eller sväva. Och jag väljer i drömmen att göra det också med tankens kraft. Jag fokuserar i drömmen och så börjar jag sväva.
Inatt drömde jag att jag lite komiskt sett hade parkerat min bil, och sedan inte hittat den. Det låter nog lite flummigt, men det är också en sak jag drömmer ibland. Men vad som var speciellt här var att jag kom på i drömmen att jag kunde med tankens kraft få fram en "ny bil" i drömmen (vilket faktiskt inte blev en bil, utan en slags moped, men men, jag fick den att uppstå genom tankens kraft).

Det var just detta som jag tyckte var lite häftigt/underligt, att jag i drömmen vet att jag kan framställa saker, och exempelvis sväva bara genom att fokusera och tänka att jag vill göra det.
Har hört talas om att man kan styra sina drömmar och man vet då i drömmen att man drömmer, och detta är det närmaste jag har kommit detta. Jag vet inte helt klart att jag drömmer i drömmarna, men jag är lite smått medveten om det, det är nog därför jag kommer på att manipulera drömmarna så att jag svävar med mera.

Haha, ja, jag fick för mig att berätta om saken. Får se när jag svävar i drömmen nästa gång… x)

Mvh/colors_

Annons:
Choklad
2017-04-21 10:49
#1

Häftigt att du kan vara medveten i drömmen, och framkalla saker med tankens kraft. 👍

U R us

[colors_]
2017-04-21 12:21
#2

Ja, det är rätt häftigt :D vet även att det finns övningar man kan göra innan man somnar för detta ändamål, men har inte riktigt provat, hehe.

Choklad
2017-04-22 09:57
#3

jo det finns det, men  jag tycker att det är lite läskigt att "lämna kroppen"./sväva.   Just då känslan av att sväva gör mig lite rädd men det är samtidigt en härlig känsla, så om jag lär mig att våga slappna av helt och fullt så kan det nog fungera. Men jag tror att det krävs en hel del träning i mitt fall. Då jag mediterar kan jag få just den känslan av att vilja sväva bort, men då ska man ju vara grundad och stanna kvar.

U R us

[colors_]
2017-04-23 12:21
#4

Okej, för mig kändes det naturligt att sväva i drömmen, som att jag har gjort det många gånger fast jag inte har det. Men förstår känslan att det kan vara läskigt!

Även jag mediterar ibland, och jag tror att det kan påverka drömmarna i och med att medvetenheten utvecklas. Men just nu mediterar jag bara någon gång per månad.

Upp till toppen
Annons: