Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 789 ggr
Anynom
2017-05-22 18:29

Död kung och självmordsrep???

Hej! Kan någon snälla säga vad min dröm egentligen betyder för det här är typ en av mina konstigaste drömmar alltså…

Inatt hade jag en jätte konstig dröm, jag drömde att våran nuvarande kung (Carl Gustaf den sextonde) dog. Jag minns att alla bara har du hört att kungen dog och det märkliga var att när kungen dog så blev typ hela världen lite mörkare och alla blev typ lite tystare plus att jag kände en jätte konstig känsla i min kropp. Hursomhelst så visade de en video på kungen när han var yngre (20 eller 30 års åldern). Han hade en röd skjorta instoppade i ett par blåa jeans och jag tror att han lekte med sina barn, han var iallafall jätte glad och lite barnslig eftersom han skojade och hoppade runt som om han var på bus eller lekhumör.

Hursomhelst var jag helt plötsligt i en affär där jag köpte en flaska med kolsyrat citronläsk. Sedan satte jag mig på min väns pakethållare (vi kan kalla henne för Sandra) medans hon cyklade och jag bara höll i flaskan utan att dricka från den. Vi åkte iallafall ner för en nerförsbacke på en trottoar.

Därefter var vi en ljus skog. Jag tror att vi skulle hänga med ett par vänner men plötsligt så gick jag och Sandra in i en del av skogen som ingen hade vart i. Skogen var typ lite magisk eller man fick magiska vibbar från den och gräset plus löven på träden var mörk gröna istället för ljusgröna som på den ljusa delen av skogen. Det var ganska mycket mossa på den oupptäckta skogen och en sten som var lite blåaktig. Hursomhelst säger Sandra "Oh shit vi drar härifrån kolla repen". Och till höger ser jag ett par självmordsrep, antagligen efter personer som hade tagit självmord så vi drar därifrån, det konstiga var att jag ville stanna kvar och utforska skogen lite mer eftersom den skogen gjorde mig nyfiken men jag hängde med min kompis istället och sen var drömmen slut.

Hoppas ni orkade läsa och komma på vad min dröm betyder egentligen hehe…:)

Annons:
Choklad
2017-05-24 10:58
#1

Vad är det som du tyckte var jättebra och bäst, men som du sedan förstod och upplever att det är en besvikelse? Såg du inte alla varningar eller valde du att blunda för dem?

U R us

Anynom
2017-05-25 00:01
#2

Alltså jag blev väl lite besviken på något sätt när kungen dog och även lite besviken när vi gick från skogen. Anledningen var nog för att jag tyckte att skogen verka spännande och jag är lite äventyrlig av mig så på något sätt blev det som om ett ljus tog bort den här besvikelse, tills sjölvmordrepen kom… #Choklad

Choklad
2017-05-29 11:14
#3

# 2

 är det något som du har förlorat kontrollen över och därför vill avsluta det?

U R us

Upp till toppen
Annons: