Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 879 ggr
Siaa88
2017-07-10 18:36

Ser skepnader just när jag vaknar

Hej!

Jag har varit med om att jag sett personer stå vid sängkanten just när jag vaknar. Första gången för nått år sen såg jag en lång svart skepnad med hatt och kappa. Då blev jag gå rädd så jag flög till andra sidan av sängen. Andra gången som var för några dagar sedan vaknade jag och såg någon stå vid sängkanten. Jag trodde först det var min pojkvän men sen såg jag att det var en kille med rastaflätor som såg lite rockig ut som tynade bort efter några sekunder. Då var jag inte så rädd. Jag såg det typ som svartvitt. Har någon varit med om det här? Känns inte som att jag riktigt drömde för såg rummet precis som det var och jag vaknade till direkt.

Annons:
[Roe Deer]
2017-07-10 18:50
#1

det kan vara astralt =) den världen går lite in i vår egen nämligen. Andra dimensioner liksom.

Kyllan56
2017-07-10 19:01
#2

Jag har varit med om det och blev jätterädd, men det kan vara sömnparalys!

http://jonnajinton.se/somnparalys/

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

synesthesia
2017-07-10 19:50
#3

Låter som sömnparalys, alternativt hypnopompa hallucinationer.

Om du är ute efter en förklaring på just det du sett så låter det precis som American Horror Story: Covens tolkning av Papa Legba, hahah.

2Sirius
2017-07-10 19:59
#4

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Siaa88
2017-07-10 20:28
#5

Lite skrämmande att american horror storys papa legba har rastaflätor 😜

2Sirius
2017-07-10 22:26
#6

#5 Varför då?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Siaa88
2017-07-11 05:05
#7

För skepnaden jag såg först var ju en hög man med hatt och kappa. Den andra jag såg hade rastaflätor. Om man söker på papa ledge på google bilder så ser man att han har rastaflätor fast det är väl american horror storys version så var nog bara en tillfällighet.

synesthesia
2017-07-11 11:26
#8

Oj, jag  bara antog att du sett det och att den karaktären därför tagit sig in i ditt undermedvetna… :)
Efter att ha läst vad du skrev i den andra tråden (ej sömnparalys) så gissar jag på att det bara är hypnopompa hallucinationer. Har själv haft det några gånger, och då har även jag upplevt att sovrummet (i mitt fall, sovalkoven) sett ut precis som det ska, med undantaget att det var 10 hundar vid sängkanten…

Choklad
2017-07-11 11:30
#9

Jag svarade dig inne på ÖN, men  jag funderar över om  din mediala status? Är du medial ? Om inte, så kanske du håller på att bli "uppväckt" och då brukar man uppleva lite såna här saker. 

Om det är så, så be om att de tar det i din takt, (andevärlden) så att du hinner med och förstår det som sker. ( I den mån vi vanliga dödliga kan förstå detta med andevärlden ) 

Som jag skrev på ÖN, så vill de prata med dig, och de söker sig till dig om hjälp.

U R us

Siaa88
2017-07-11 12:08
#10

Ja jag tror ju att det finns någon typ av andevärld och är intresserad av det mediala men samtidigt skrämmer det mig lite.

Choklad
2017-07-13 09:50
#11

Du behöver släppa rädslan, men den försvinnet när du blivit mera van vid dessa händelser, troligen kommer du att få hjälp av andevärlden att hantera detta. De finns där och vill de ha en kommunikation med dig, ser de till att du är skyddad också, (om det nu skulle behövas) lite rädsla har nog alla, det är ju förståeligt. 

Be din guide om hjälp , denne finns där alltid för dig.

U R us

Upp till toppen
Annons: