Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2856 ggr
Johannaelina3
7/16/17, 1:14 AM

Obehadlig dröm om att ej få ut hår från hals

Jag hade en sån sjukt obehaglig dröm som från hela början är väldigt skum men det återkommande är att jag har långt och mycket hår som jag kämpar för att verkligen dra ut men aldrig lyckas. Jag vet att det är mitt eget hår. Jag vill tilloch med be en vän om hjälp och jag vill klippa av det, eftersom det är så pass mycket. Jag är under hela tiden medveten om att jag är under någon slagts psykos i drömmen och när jag ser mig i spegeln ser jag hur mina ögon åker omkring okontrollerat och ser inte ens ut som mina. Väldigt äckligt.. Undrar vad speciellt hårgrejen kan betyda..

Annons:
unbreakable8
7/16/17, 2:12 PM
#1

Jag brukar drömma ibland att jag får jättemycket hår i ansiktet och jag får panik och försöker att raka bort allt hår, men det återkommer.  Undrar vad det kan betyda.

Choklad
7/18/17, 9:38 AM
#2

å fy 17 vilken obehaglig dröm 😮

Jag tolkar det som att det är något du behöver få sagt, men att något inom dig  stoppar dig från att säga det som du behöver få säga. 

Under tiden så "kvävs" du av känslorna som blir då du inte kan få saker och ting sagda.

Hår brukar stå för kraft, men det kan också stå för hälsa och skönhet.  Och (om jag minns rätt) så tror man i indien att hår står för  förbindelse med universum. 

Så det kan vara att du har mycket kraft av något slag, kanske genom dina ord, ditt sätt att förhålla dig till andra personer, den kraften inom dig behöver få komma ut, men samtidigt så har du en inre , annan kraft som hindar dig att tala om vad du egentligen vill säga, detta kan bero på att du inte vill såra någon/några, eller att du själv inte vill avslöja något som du känner eller är, det att håret finns i ansiktet, kan ha med detta att göra, jag tror att det kan vara något som du inte vill erkänna?

Kan vara så (också) att du har någon form av komplex.  (?)

U R us

unbreakable8
9/25/17, 8:15 PM
#3

så om jag försöker raka bort mitt hår, så vill jag inte veta av min kraft?  tänkte på mitt inlägg #1… följer.

Choklad
9/26/17, 12:50 PM
#4

Ja det är något som du inte orkar med på något sätt, som är för överväldigande för dig, det "står dig upp i halsen"  Kanske du har svårt att hantera något och det är därför som du vill göra dig av med det- kan vara vad som helst, ett uppdrag, ett ansvar, en person eller annat som känns dig övermäktigt

U R us

Upp till toppen
Annons: