Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 7395 ggr
johaanaaaa
8/28/12, 9:44 PM

ramla i vatten?

Hej. Jag har en återkommande dröm som alltid handlar om att jag är påväg att falla i vattnet (sjö,hav,bassäng osv) antingen går jag på en vinglig brygga/bro eller så går jag över sten/berg men då är jag väldigt ostabil och kan liksom inte riktigt hålla mig på benen utan snubblar och är vinglig. Har alltid kläder på mig och iböand även väska/packning och dylikt. Jag har även ALLTID mobilen på mig antingen i en ficka eller i väskan osv. Det slutar alltid med att jag ramlar i vattnet och jag tänker alltid på hur det har gått med min mobil (som konstigt nog alltid fortfarande funkar trots vattnet). Innan jag ramlar i så har jag lite panik och är rädd för att ramla i vattnet. denna dröm drömmer jag minst en gång i vwkan o har ghort de hur länge som helst.Kan någon hjälpa mig att förstå vad den kan betyda så skulle jag bli jätteglad tack på förhand :-)

Annons:
[rore]
8/29/12, 11:56 AM
#1

Johaanaa!

Jag är ingen kunnig dröm tolkare över huvudtaget. Men det jag känner och tänker på när jag läser din dröm.,,, Är bland annat.

Vatten för mig handlar om känslor.

Hur jag ser på mig sjäv

Hur jag bemöter mig själv

och hur jag tar hand om mig själv.

Så min känsla i detta fallet är att du har någonting i ditt känsloliv som stör och vill komma upp till ytan., och det tar sig upp i drömmen genom vattnets symbol.

Sjöar,hav, bassänger. JAg tror att de flesta av oss känner respekt och rädsla inför Vatten i stora mängder. Just pågrund av att det kan vara så oförutsägande. Likaså kan våra känslor visa sig i kroppen.

Kanske upplever du i det dagliga livet att du översköljs med känslor i vissa sammanhang (nästan drunknar i dem?), och inte tillåter dig att visa dem. Vare sig för dig själv eller andra?

Kanske balanserar du i det dagliga livets flöde pgav olika anledningar?

Mobilen kan ju symbolisera din egen tillgänglighet, för andra tänker jag.

KAnske har du ett behov av att finnas till för någon annan och känner rädsla för OM du inte finns där?

Kanske kan det vara så att du glömmer bort att ta hand om dig själv?

Som sagt. Det är bara lite tankar som väcktes inom mig när jag läste din text.

Lycka till!Glad

johaanaaaa
8/29/12, 1:41 PM
#2

hej, ja det är åt det hållet jag också har tänkt. har även tänkt att det kan betyda att jag är rädd för att falla ner/må dåligt (känner ju rädsla när jag håller på att falla i vattnet) men att när det väl händer så är det faktiskt inte så farligt för jag klarar mig (mobilen som alltid klarar sig ändå). tack för din tolkning, den kan mycket väl stämma :)

vildrot
9/1/12, 5:27 PM
#3

Det som jag ser som riktigt bra i din dröm är att kontakt genom mobilen !hela tiden finns kvar.

En generell tolkning av hav och sjö är att där finns delar av en människas omedvetna och det är rätt naturligt att vara rädd eftersom vi inte vet vad som finns där .

jag tycker till delar att du är inne på detta själv!

Vildrot

johaanaaaa
9/1/12, 6:42 PM
#4

Ja :-) har inte drömt denna dröm på några dagar nu så får se ifall den kommer tillbaka. Tack så mycket för hjälpen:-)

vildrot
9/1/12, 7:27 PM
#5

Spännande att höra om eventuell lindring eller nytt spår i drömmen!

Vildrot

Fjarilsvingar
8/23/18, 4:12 AM
#6

Wow, jag drömde precis samma sak, att jag föll ner i en stor pool och fort när jag föll i tog jag fram min mobil och förde den upp över vattenytan. Sen vaknade jag. När jag läser din tolkning rore så stämmer allt faktiskt in. Så coolt. Jag har haft mycket ångest, självmordstankar och existensiell kris senaste tiden och igår ringde jag och pratade med min psykiatrier, vi pratade i nästan en timme och det kändes bra, att hon kan förstå mig, lyssna och ge råd om hur jag kan ta hand om mig själv mitt i all kaos och känslostorm osv… tack för din tolkning

Annons:
Upp till toppen
Annons: