Annons:
Etikettsymboler-i-vårt-dagliga-liv
Läst 1955 ggr
Choklad
4/19/15, 12:25 PM

Vilken är din fågel?

Det finns ju olika symboliska betydelser för olika fåglar. Och jag har rödhaken som ofta dyker upp hos mig, det har den gjort sedan jag var liten.

Olika fåglar har också fått representera olika personer i mitt liv, som t ex koltrasten och sädesärlan, då tänker jag på min far då de dyker upp.

Domherren och bofinken får mig att tänka på min mor och min syster.

Hur är det för er, och vad tror ni de vill säga er då de dyker upp, vilket de ofta gör då något är jobbigt i ens liv, eller roligt.

U R us

Annons:
Choklad
7/2/18, 8:46 AM
#1

Puttar fram denna

U R us

Tyst
7/12/18, 3:40 PM
#2

Jag har skator, alltid gillat dem, alltid känt att de nästan pratar med mig. De tittar ofta rakt på mig och sitter still när jag går förbi.
Min farmor älskade sädesärlor innan demensen tog över, och de har på något vis samma "personlighet" Små snabba nätta och glada, skuttar fram, leker mycket, men jobbar även hårt. Sädesärlor får mig alltid att tänka på henne.
Min pappa  gillar koltrastar, han älskar deras sång. Även han har liknande personlighet. Sitter och rafsar med sitt eget för sig själv för att sedan få bråttom iväg upp i någon trädkrona och sjunga glatt. Svårt att vara stilla, snälla fåglar.

hejkomochhjälpmig
7/14/18, 7:10 PM
#3

När min farfar gick bort så kom det helt plötsligt en sångsvan  på besök och höll till i deras damm i en vecka. De hade aldrig haft en sångsvan där varken innan eller efter just denna veckan. 

Så jag tänker på farfar när jag ser en sångsvan.

rossy
7/18/18, 1:41 PM
#4

Jag har duvor. De kan flyga framför vindrutan, sätta sig mitt på vägen när jag kör bil. De kan gå vid sidan om mig på trottoaren som om de vill säga mig något.

molam
7/24/18, 1:18 PM
#5

Korp, det är jag, alltid i mina drömmar finns det stora korpar, men har alltid gillar tranor, fast har liksom ingen särskild känsla för som  mer än att jag gillar som, korpar har jag mer känsla för, känner liksom igen mig i dom… på nått sätt.

Korpar står även ofta på vår balkong med och bara tittar in

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Choklad
8/2/18, 9:05 AM
#6

#5

Vilken lyx, att ha korpar så nära.

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: