Annons:
Etikettatt-resa-och-eller-få-besök-i-drömmen
Läst 2777 ggr
Choklad
2015-05-07 09:21

Att få besök i drömmen

Med detta menar jag just som det står. Att man får besök i sin dröm, eller att man själv besöker andra i deras drömmar. 

Jag undrar hur pass vanligt detta är? Man ska kunna göra dessa besök, och även besöka vakna personer i deras tankevärld, eller drömma om vad de gör vid tillfället då man besöker dem.

Jag har själv varit med om att besöka personer på det sättet, men då utan att jag har förstått vad som har hänt.

Men jag kunde dagen efter att jag "drömt" berätta och få bekräftat vad personen gjorde.

Vad tror ni om detta fenomen?

U R us

Annons:
[LoveUnite]1
2015-05-07 09:32
#1

Jag vet att det går att göra.
Har dock inte någon aning om jag har besökt andras drömmar men jag vet utan tvivel att jag har fått besök i mina drömmar, från avlidna och andra.

Jag tror dessvärre att det är på ett sätt mindre vanligt men också mer vanligt än folk tror.

Det gäller att man är medveten om det i drömmen, då minns man när man vaknar.

Choklad
2015-05-07 09:46
#2

Hör det ihop med att man klardrömmer  då? Att man medvetet styr sin tanke i drömmen, och att det då blir en avstamp till att lämna kroppen på riktigt?

Nu tror jag att jag kan jag styra mina drömmar men jag vill inte. Jag tycker att jag förlorar värdefull information från mitt eget Jag, som jag behöver veta.

U R us

[LoveUnite]1
2015-05-07 10:13
#3

Om du blir medveten i dina drömmar kan du göra rätt mkt, de roligaste är att ta kontrollen över din dröm, men detta kräver mycket koncentration, det du tänker det händer, det är verkligen så, jag har lyckats kontrollera min dröm 2 ggr och det var kämpigt hehe.

Den jag minns mest jag var i en stuga med en snygg kille, helt plötsligt gick han iväg och jag blev medveten och bestämde mig för att följa efter honom, varje steg jag tog var kämpigt, sedan tappade jag fokuset och vaknade =( I drömmen tänkte jag alltså, wow, jag drömmer, åh, jag kan göra vad jag vill, åh han var så snygg, jag vill följa efter honom.

Haha!

En annan sak du kan göra, men om du aldrig upplevt detta kan det skrämmas lite till en början, men det är absolut inte farligt! Obehagligt men inte farligt.

Du blir medveten, bestäm dej att återvända till din fysiska kropp. För mig räcker den tanken och pang är jag medveten i min kropp, men kroppen sover, ibland måste jag även säga - Jag drömmer, okej, jag vill gå ut ur kroppen. -

När du blir medveten i din sovande kropp kommer du fysiskt inte kunna röra dig. Din kropp vibrerar som tusan och det kan förekomma ett tryck i huvudet och öronen (här får många panik) du kan även börja höra röster eller musik.

Bara slappna av, tänk "upp" eller försök röra en arm eller ben, eller resa dig upp så mycket du bara kan, men det gäller att bara har fokuset på EN sak, och jag tycker detta är jätte svårt, men lyckas du så kan det hända att du faktiskt kommer ur kroppen.

Kan hända att du börja snurra omkring, flyta omkring eller flyga iväg någon stanns. Det tar mycket energi (tycker jag) att kunna öppna ögonen.

Får du panik, blir rädd eller orolig, tänk bara att du vill tillbaka till din kropp så, pang, är du i kroppen.

Det bästa beviset för dig själv att du är ute ur kroppen är att du gör de stegen, allra bästa om du lyckas öppna ögonen och se dig själv sova i sängen.

Man behöver inte ta de stegen, men eftersom jag tycker man ska vara lite skeptiskt (samtidigt öppen) mot det mesta så är det bästa beviset för en själv det sättet.

Sedan lär du dig med tiden och sedan börjar jätte häftiga och ibland skrämmande saker hända. Men, låt aldrig det du tycker är lite läskigt stoppa dig.

Choklad
2015-05-07 10:37
#4

Vågar jag ? 😛

Jag kommer absolut att få panik om jag är medveten om vad som sker.

U R us

[LoveUnite]1
2015-05-07 10:51
#5

Jag blev livrädd första gången det hände, och jag tycker än idag det är obehagligt, för vibrationerna kan komma i olika intensiteter, riktigt kraftiga alltså.

En gång vet jag att jag tyckte det till och med gjorde ont, tyckte min nacke skulle gå sönder.

Men… här är jag och skriver, så jag överlevde haha.

Jag tror alla blir rädda de första 1-3 ggr men, när du lyckats ta dig ut ur kroppen kommer du vilja göra det igen o igen och då kommer du välkomna det.

Men första gången är läskig för du vet inte vad du har att förvänta dig.
Jag har hört dem som knappt känner något och bara flyter ut. Jag önskar det kunde hända mig, hehe, jag får riktiga vibrationer och tryck i öronen och huvudet, ungefär som när du dyker långt ner i vatten eller flyger i flygplan men inte kan gäspa eller få bort trycket.

Det försvinner dock eftern en stund.

Gäller att kontrollera tankarna.

Tänk positivt och var positivt inställd och blir du rädd eller nervös, försök lugna dig själv på det sätt som fungerar bäst för dig.

Jag tror du vågar!
Lyckas du en gång så kommer resten av gångerna vara mkt lättare.

Upp till toppen
Annons: