Annons:
Etikettatt-resa-och-eller-få-besök-i-drömmen
Läst 2251 ggr
AtypicalJecca
2015-05-22 23:08

Hjälp mig tyda min dröm

Hej,

Jag vill ha hjälp att tyda en dröm jag hade när jag var 14 (23 nu), eller man kanske ska säga att det vara flera drömmar, men ändå samma. Jag drömde samma dröm i flera dagar och den har fastnat i mina tankar sedan den morgonen då det var sista gången jag drömde den. Har försökt att söka i olika böcker, på internet och frågat om någon kan tyda var den betyder, eller om det är något mer än en dröm. Inom mig känns det som att drömmen är något andligt och inte en vanlig dröm.

Drömmen:

Natt 1 - Jag öppnar ögonen. Jag befinner mig på en plats utan höjningar eller sänkningar i marken. Allt är platt. Allt är vitt. Bländande. Jag tittar uppåt och ser att solen står i zenit och jag kollar neråt och ser att skuggan är rakt under mig. Jag ser mig omkring och frågar mig själv vart jag är och får syn på en mörk figur i horisonten. Jag blir nyfiken och börjar ta några steg mot den mörka figuren, men vaknar.

Natt 2 - Jag öppnar ögonen. Samma ställe. Vitt. Platt. Zenit. Ser mig omkring och ser den mörka figuren, dock så är figuren lite närmare. Jag tar några steg emot den. Vaknar.

Natt 3 - Jag öppnar ögonen. Samma. Vitt. Platt. Zenit. Den mörka figuren är närmare. Jag kan se nu att det är en människa och den är suddig. Vaknar.

Natt 4 - Jag öppnar ögonen. Vitt. Platt. Zenit. Den mörka figuren är närmare. Suddig. Jag kommer i håg att jag känner mig trygg hela tiden. Det är inget farligt. Vaknar.

Natt 5 - Jag öppnar ögonen. Vitt. Platt. Zenit. Den mörka figuren är närmare. Jag kan se att det är en ung man. Han är suddig, men hans skor är fullt synliga. Vaknar.

Natt 6 - Jag öppnar ögonen. Vitt. Platt. Zenit. Den mörka figuren är närmare. Skor och ben är synliga nu. Vaknar.

Natt 7 - Jag öppnar ögonen. Vitt. Platt. Zenit. Den mörka figuren är närmare. Underkroppen och överkroppen är synliga. Vaknar.

Natt 8 - Jag öppnar ögonen. På min vänstra sida, snett framför mig, står ett dött svart träd. På min högra sida, snett framför mig, står den mörka figuren. Han är helt synlig nu. Han tittar inte på mig, men han sträcker ut sin han mot mig. Jag känner mig trygg. Det känns som om jag känner honom. Jag tar hans hand och vi går iväg. Vi hamnar vid ett stup (tänk Grand Canyon-liknande). Vi tittar ner för stupet och sen på varandra. Hans ansikte är suddigt. Vaknar.

Sen tog det slut. Jag har inte haft en sån dröm som fått mig att känna att allt är så verkligt i drömmen. Hur man känner värmen från solen och ögonen som vattnas av det bländande ljuset. Sist jag hade en liknande dröm var några månader efter att min morfar hade dött och han gav mig en puss på kinden och sa "Allt kommer att bli bra".

Jag vill så gärna ha svar på vem den mörkar figuren i min dröm är.

Annons:
saradormin
2015-05-23 13:12
#1

Om du inom dig vet de varit andlig dröm, så var de en andlig dröm. Vem den mörka figuren var, vi har så många på andliga som vill vi ska komma fram och lyckas med andliga utveckling.

sajtvärd  drömmar ifokus

Choklad
2015-05-24 08:04
#2

Jag tror att det var din guide som närmade sig, försiktigt.

Fråga honom om han vill visa sig igen.

Han talar om för dig var han finns, och var han fanns då han levde jordelivet.

Kanske han också vill visa dig att han är din styrka och din klippa, dvs ditt stöd i tillvaron.

U R us

Eldflickan
2015-05-25 21:57
#3

Tänker som tidigare, att han är någon slags guide! Stupet ni stannade vid i sista drömmen kanske är han som visar att nu kommer något att hända, men jag följer med dig genom det, vi gör det tillsammans? Händelsen skulle då vara stupet liknande Grand Canyon, och att ni håller hand och utbyter blickar betyder att ni gör det tillsammans. Det är min tolkning i alla fall!

M_a_r_i_a
2015-06-08 22:49
#4

Villken underbar upplevelse! 

Jag tror också att de är din andliga guide som ville väcka ett intresse hos dig så så lättare kommer ihåg den och vad den ville visa dig, jag kan känna att de vissna döda trädet var en slags symbol för att  nått är över, eller ork. Och att gudien senare leder dig till stupet kan tyda på att om du inte ser dig för kan något hemskt hända och du faller, men att du har stöd omkring dig som hjälper dig att inte falla. Det är min tolking!

     M_A_R_I_A 🌺

Upp till toppen
Annons: