Annons:
Etikettklardrömmar-lucid-dreaming
Läst 1213 ggr
[Clifford5sos]
2016-04-08 09:10

Hemska saker

Jag har på den senaste tiden börjat kunna drömma lucid dreams, Men varje gång jag drömmer och jag säger i drömmen att "jag drömmer" så börjar det hända hemska saker. Är jag t.ex. I ett hus med en massa folk i drömmen och jag inser att det är en dröm och börjar gå omkring på egen hand i huset så försvinner alla människor och allt blir mörkt och dimmigt. Kan även hända att det kommer konstiga varelser. Går jag ut genom dörren så är det dimma ute.

Annons:
Choklad
2016-04-08 10:41
#1

Å fy det där låter läskigt.

Men jag undrar om det mörka är farligt i sig?

Är du rädd för mörker i vanliga fall?

Om det vore en vanlig dröm, så skulle det kunna handla om att du bär på rädslor som du inte riktigt vet vad de är, de finns djupt inom dig och du är rädd för dem och det okända som de innebär.

Jag hoppas att det kommer in medlemmar som är mer kunniga på detta med klardrömmar. Ta annars gärna en koll i rubrikerna här som handlar om klardrömmar.

U R us

[Clifford5sos]
2016-04-08 20:34
#2

#1: Jag sover alltid med lampan på, klarar ej av att sova med släkt lampa. 

Jag drömmer alltid att jag blir jagad i drömmarna och det har jag gjort i under 3 års tid.

Tant Grön
2016-04-08 20:53
#3

Förr när jag var yngre, drömde jag ofta att jag var jagad. Så läste jag i en bok att man skulle vända sig om och attackera det som jagade en. Man bestämde sig för det innan man somnade. Jag gjorde så och dom drömmarna försvann.
När du har en klar dröm kan du prova att tänka på en vacker plats. Du borde kunna förflytta dig bort från dimman. Jag brukar passa på att flyga när jag får en klar dröm, för det är så kul.

Upp till toppen
Annons: