Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 616 ggr
Lovisaviola
2017-01-29 20:30

Mardrömmar, sömnparalyser behöver hjälp

Hejsan allihopa är ny på den här sajten men jag har ett litet problem om nätterna haha så tänkte bas se om någon här inne kanske har ett svar på varför min hjärna spökar med mig :) Varning för lång o en aning flummig text haha :p det började med att jag en natt när jag sov ensam hemma hos min pojkvän får en sömnparalys, riktigt läskig upplevelse och första gången jag upplever något sådant men sen va det lugnt ett tag och jag sov som vanligt men nu har jag börjat sova så sjukt dåligt när jag sover hos min kille, jag får ofta små paralyser men absolut inte lika hemska som den första och jag har nu även börjat drömma att jag får dem! Vilket är minst lika läskigt, drömmarna utspelar sig alltid på olika sätt men slutar i att jag ligger hjälplöst i sängen och kan varken röra mig eller skrika. Senast inatt drömde jag att jag och min syster låg i sängen och skulle sova och så ser jag hur det står någon liten varelse i andra sidan rummet som håller i något vad vet jag inte men den håller i något litet, jag börjar då få panik och ropar på min bror som va utanför rummet men han svarar mig men kommer inte för att hjälpa mig så jag fortsätter att ropa och ropa men min röst blir para tystare och tystare och till slut kan jag inte få ut ett ord och jag ligger orörlig i sängen och nu har även varelsen flyttat på sig och står nu bakom mig vid min sida av sängen då jag ligger på sidan så jag ser den inte men känner att den klart o h tydligt står där och tittar på mig och sen vaknar jag i panik och måste ligga vaken med telefonen ett bra tag innan jag vågar somna om… Jag sover aldrig en hel natt utan att vakna nu för tiden och jag vaknar alltid om jag i sömnen har rullat över på rygg då jag har läst att man lättare får sömnparalyser när man sover på rygg så har blivit rädd för att sova på rygg (tönt haha) Det skumma tycker jag är att detta händer BARA. När jag sover hos min kille men aldrig hemma hos mig, visst jag kan vakna flera gånger på natten men drömmer inte såhär hemma och är inte rädd för att somna om som jag är hemma hos min kille. Otroligt flummig text men vill bara se ifall någon här kanske har någon idé på vad detta kan bero på eller vad drömmarna betyder för det är verkligen riktigt jobbigt…

Annons:
Choklad
2017-01-30 13:15
#1

Min första tanke är : 

Behöver du vara rädd för denna varelse? 

Den kan mycket väl vara på riktig och jag undrar om den vill säga dig något?

Törs du prata med den?

U R us

Tant Grön
2017-01-30 13:29
#2

När jag höll på med UKU märkte jag att det gick lättare på vissa platser. Din killes är nog en sådan. Om du vill ha en UKU så nästa gång det händer skall du tänka på en plats du vill komma till. T.ex. ett rum hos dina föräldrar. När du vill tillbaks till kroppen så skall du tänka på den.
Om du inte vill detta så kan du prova att sova med huvudet åt andra hållet. Jag menar åt det hållet där du har fötterna.

Lovisaviola
2017-01-30 21:01
#3

#1 kanske inte behöver vara rädd för den egentligen men rädsla och panik är det första jag reagerar med när jag ser den eller när jag känner att jag inte kan röra mig men kan ju försöka prata med den om det går🙈 #2 vad är UKU om jag får fråga haha? :) tänk så kommer man inte tillbaka till kroppen vad gör man då?

Lovisaviola
2017-01-30 21:09
#4

Vill tillväga att efter min första sömnparalys så läste jag lite om det och hittade även en text där det stod att om man slappnar av och intalar sig att det inte är farligt och att det inte är på riktig så vaknar man lättare upp ur det om jag fattat det rätt, så när jag har drömt att jag får en paralys så har jag på nått sätt varit lite medveten i drömmen eller vad man ska säga o kommit ihåg det här så då försöker jag lugna mig och slappnar av men varje gång så har känsla bara blivit värre och det går verkligen inte över förre s jag vaknar upp ur drömmen. Är det vanligt att man typ kommer ihåg saker man läst eller någon sagt i drömmen? Eller att man ändå tänker logiskt och försöker styra det fast man drömmer?

Upp till toppen
Annons: