Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 759 ggr
Tyst
2/7/17, 11:02 AM

Inatt flydde jag till jordens kärna

Inatt drömde jag något helt knasigt igen. Drömmen var så verklig och tydlig att jag ville dela med mig, dessutom fattar jag inte alls vad den kan betyda.

Den börjar med att jag är på en kusins bröllop. Minns inte så jättemycket detaljer förutom att de flesta människor jag någonsin träffat var där, gamla bekanta från länge sedan.
Med på bröllopet var även Gene Simmons, Axel Rose och Keith Richards. Det var ett par timmar tills bröllopet skulle äga rum, och de frågade mig om jag vill hänga med till ett nyöppnat köpcentrum i Paris. Sagt och gjort så åker vi dit, går runt inne i köpcentret, och där hittar jag den perfekta jackan. Jackan är hur snygg som helst, sitter som en dröm på min kropp, och är dessutom skön. Jag lånar pengar av Gene Simmons och köper jackan och vi åker tillbaka.
När jag kommer tillbaka är det dock jag som skall gifta mig - men en helt igenom motbjudande man, som jag inte känner. Jag vill inte så jag gömmer mig bakom en byggbarack på ett fält och hör alla leta och ropa efter mig. Jag får panik och böjer mig ner, lyckas borra in fingrarna i jorden. Sedan sliter jag upp ett hål i jorden, så djupt att jag kan se jordens kärna där nere, alldeles röd och glödande. Jag tänker att det säkert kommer bli varmt, men jag hoppar ner i alla fall.
Jag faller och faller närmre kärnan, och när jag kommer fram är det som att jorden spottar upp mig igen. Jag hamnar under min bästa kompis säng, och där ligger jag och spionerar på hennes bara fötter när hon går runt och pysslar och städar.
Sen försvann drömmen långsamt bort.

Jag är lite nyfiken på drömmen, det här med att behöva gifta mig med någon jag inte vill har jag drömt förut, aldrig tänkt så mycket på om det kan betyda något, nu känns det som att jag vill veta. Dessutom vad betyder den där perfekta jackan? Och vad betyder det att jag faktiskt hoppade rätt ner i jordens inre? Så många frågor…

Annons:
Choklad
2/7/17, 2:19 PM
#1

Du har valt något som du ångrar, först tyckte du att det var beundransvärt och härligt, men sedan var det inte som du förväntade dig och nu är du närmast chockad över resultatet, så du vill fly undan konsekvenserna som har uppstått, och du söker dig fram till ditt eget inre, där du inte riktigt ser din egen sanning. 

Du försöker se din bakgrund och vad som egentligen passar dig, drömmen säger att om du städar undan gamla energier som ligger och skräpar inom dig, t ex gamla tankar som bildar vanetänkande och som leder till att du ofta tar felaktiga beslut, de behöver du hitta förstå och sedan lämna dem bakom dig. 

Vad vill du med dit liv, - egentligen? Se på djupet du har inom dig och våga se sanningen. Göm dig inte, visa vad du vill och det du mår bra av.

U R us

Tyst
2/7/17, 2:43 PM
#2

Tack Choklad, det ligger mycket i vad du säger. 

Jag har förstått av de tidigare "du måste gifta dig med någon du inte vill" drömmarna betytt något om att jag gjort ett val som inte blivit sådär jättebra, som jag ångrar och vill ifrån.

Däremot har jag aldrig hoppat in till jordens inre förut 😃 det var spännande!

Choklad
2/7/17, 3:05 PM
#3

ja det kan jag tro att det var 😃 det var du, ditt inre som var jordens inre rent symboliskt . Måste ha varit en mäktig upplevelse.  Och giftemål behöver inte betyda just det, utan en förening, ett löfte av något slag. Ellerett kontrakt t ex

U R us

Upp till toppen
Annons: