Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 716 ggr
Liljavit
2017-02-24 16:08

Drömmer om nyligen avlidna

Hej,
För ca två år sedan avled en bekant till mig. Vi växte upp på samma gata och vi var facebook vänner. Närmare än så var det inte. Hon hade ett långt sjukdomsförlopp och jag vet att hon kämpade.
Ca en vecka efter att hon dött så drömde jag en väldigt levande dröm om henne. Vi åkte buss tillsammans. Allt runt omkring var grått och tungt och hon var full av sorg. Hon höll min hand och lutade sig mot min axel. Jag skulle hjälpa henne att komma fram.

För två veckor sedan avled min barndomsväninnas pappa. För en vecka sedan drömde jag att jag kom in i ett hus. Det var ljust och rent. Min väninna öppnade dörren och visade mig sin pappa. Han var 25 år yngre än när han dog, klädd i vitt och svävade i liggande position ca 3-4 meter över sängen. Jag stod som på en avsats där en trappa ledde till hans säng. När jag kommit in så reste han sig plötsligt. Svävade upp för trappen, passerade mig och försvann.

Båda dessa drömmar var väldigt tydliga och jag minns dom som om det hade hänt på riktigt. Inte skrämmande på något sätt.
Jag har närmare personer som har avlidigt men som jag aldrig har drömt om. Ingen av dessa två har stått mig speciellt nära.
Vad kan detta vara?

Annons:
Aleya
2017-02-24 16:25
#1

Jag drömmer nästan dagligen om döda som jag känner och inte känner. Ibland vill dom bara visa att dom har gått vidare och mår bra. Min mormor som är död sedan 15 år tillbaka är ofta med. Hon dog i cancer. Varje gång hon är med så säger jag att: det är så tråkigt att du är sjuk. Och hon svarar alltid: Men jag är inte sjuk.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: