Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 509 ggr
Hästbäst
2017-02-26 09:46

Drömmar

Inatt drömde jag en drömmde jag tre drömmar (som jag kommer ihåg) Första: Denna dröm är ganska otydlig men det var jag och några andra personer som satt fast i som små konstiga bilar. Jag lyckades ta mig ut, men där utanför fanns det skurkar (två st) de försökte ta mig när jag sprang för att öppna bilarna så de andra kunde komma ut. Dock hann jag inte öppna alla bilar utan typ varannan, jag fortsatte springa och tillslut gick jag ner i någon slags källare där jag gömde mig, tillslut kom den ena skurken och skulle antingen döda eller fånga mig. Jag vaknade innan han hittade mig. Andra: Vi var typ min klass och en klass jag gått i blandat. Men jag och några till var i ett väldigt litet hus, jag var på nedervåningen och de andra på övervåningen. Plötsligt hörde jag ett konstigt ljud, frätande har jag för mig. Så jag gick upp för att kolla och då brann det där uppe. Jag försökte rädda en person och öppnade fönsret men jag tror inte att vi klarade oss. Sedan hände den delen igen, vi var i samma hus. Jag hörde ljudet och gick upp. Denna gång gick jag dock bara upp lite för att sedan springa ut när jag såg elden. Sista gången sprang jag ut så fort jag hörde ljudet. När jag kom ut så var de glada att jag klarade mig men vi var dock tvungna att fly därifrån. Så jag hittade min kompis och vi gick ut på isen (det var en isbana vi skulle fly hem på) och åka skridskor. Jag hade jättebråtom medan min kompis var väldigt seg och ville byta skridskor för de var osköna. Alla verkade ta det lugnt så jag började också göra det. Sedan kom vi hem till en person jag känner, där ha hade vi våra hästar så vi började rida på de. Vi gick sedan in i hennes hus, som bara var som en massa trappor. Efter det började skolan och vi satte oss vid bänken. Där blev vi undervisade. Jag vet inte om detta var en tredje dröm men det var nog det. Vi var i vårat stall och fixade och pratade med ägarna. Sedan gick vi ut och såg att det stod en ny jättefin häst på deras tomt i en hage. Ägaren kom då ut och sa att hon räddat den. När vi kom hem skulle min lillasyster baka kladdkaka. Jag såg på TV typ, min lillasyster kom och sa att hennes kladdkaka inte blev bra och jämförde med en annan kladdkaka. Vi skulle förhöra de som bakade den kladdkakan. När vi kom till de (vi visste på något konstigt sätt att det var de) så var det en trollkarl med vit skägg, en blå rock med stjärnor och en hatt. Bredvid satt en pojke i ca 10 års åldern. De erkände inte att de var de som bakade kladdkakan, dock tände det ett värmeljus för att blåsa ut det och tända det igen flera gånger. När vi gick hem skulle vi hjälpa min lillasyster att baka och sedan vaknade jag. Lång text men det var lite märkliga drömmar. Hoppas någon kan hjälpa mig :).

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Choklad
2017-02-28 11:00
#1

Dröm nr 1 säger att du har gjort (eller känner att du har gjort) något som du inte borde och skurkarna är ditt dåliga samvete. 

Men jag undrar vad det är för fel på att vilja känna sig bra? 

Dröm nr 2 visar att du har kvar något från den tiden, och som du fortfarande håller på att lra dig av, kan vara något beteende som du behöver förstå och hantera, kan ha med dröm nr 1 att göra. Särskilt de flygande bilarna kan vara att det är något som du behöver acceptera för att kunna gå vidare i ditt liv.

Det finns något som du har lätt för att lära dig, men du vill fly och en del av dig är obekväm i detta, sättet att lära sig passar inte dig. 

Hästarna visar att du får ny chans att fortsätta att lära dig och denna gången med ny kraft och nytt mod, men hästarna visar också att du fortfarande är beredd att fly, de är en sorts försäkran om att du kan dra dig ur det du har påbörjat.

Dröm nr 3

visar att orsaken till att har det som du har det, beror på att du behöver planera din dag  så att lär dig det du behöver och då blir allt lättare att förstå. 

Pojken är symboliskt energi, du får energi, trollkarlen kan vara din guide som hjälper dig att hantera allt du ska lära dig om livet, och allt som du behöver hantera.

Att pojken är tio år, kan vara siffran 10 som betyder något speciellt för dig just nu.

U R us

Hästbäst
2017-02-28 14:56
#2

Jättesnällt av dig :). Dagen efter denna dag fick jag ett nytt alternativ av en sak. Så jag står alltså mellan två val. Kan det då menas att jag borde välja det andra valet då det första egentligen inte är jättebra. Några drömmar jag drömde (lite kortfattat). Jag och en till var i ett spel (något slags lego spel med uppdrag i) och letade efter "belöningen/skatten" man behövde för att klara uppdraget. Vi fick skatten men jag blev dock lite besviken då vi inte tog alla extrabelöningar. Jag behövde gå på toa och var tvungen att ta med mig några fler personer. Så två till personer följde med (de "känner" jag i verkligheten) och en annan låste om oss utifrån då det inte gick inifrån. Jag blev dock besviken då det tog så lång tid på toan eftersom jag skulle rida och gjort iordning min häst innan. Så jag lyckades ta mig ut och låste om de andra, jag gick till mitt rum eftersom jag skulle rida där och möblerade om lite medansvar hästen stod utanför och krafsade. Jag blev besviken för något, vet inte vad men kanske för att rummet var för litet. Sista drömmen handlade om att en jag känner kom och berättade för mig om att hennes häst hade dött. Jag frågade om hon skulle köpa någon ny och då sa hon att hennes farfar/morfar födde upp skäckar (fläckiga hästar) och det kom upp en bild i drömmen på två skäckfärgade hästar.

Hästar är våra bästa vänner

Upp till toppen
Annons: