Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 415 ggr
Vemärjagidagdå
2017-03-20 08:51

Dröm

Jag drömde att jag var på väg till en bal. På vägen dit gick jag förbi en rad med bilar. Jag blev lite eftertänksam när jag såg att det satt en gråtande tjej i en av dessa bilar och att hon hade tre fyra tjejer bredvid sig som tröstade henne, och jag undrade vad hon var ledsen för. När jag gick vidare såg jag en annan tjej sitta i en bil med halvt nerdragna byxor, har för mig att hon bara satt och tittade rakt ut. Sedan gick jag förbi en sista tjej som även hon satt i en bil och förmedlade en ledsen känsla. Alla satt i bilarnas förarsäten. Jag blev lite orolig då jag fick som känsla att de blivit våldtagna men det var som att det inte ens fanns någon möjlighet för mig i drömmen att gå fram och trösta. Jag kunde bara iaktta. När jag var framme vid lokalen där balen var gick jag in och därinne kändes det tryggt. Jag träffade min kusin som jag hade roligt med och vi pratade med en tjej som jag kände mig väldigt dragen till. Jag ville inte gå därifrån utan satt där med henne tills vi reste på oss. Jag tänkte av någon anledning gå ut och tog mod till mig och frågade om hon ville följa med. Hon nämnde något tjejnamn och sa att hon skulle gå ut och röka med sin kompis. Jag blev inte så sårad av detta som jag nog hade blivit i verkligheten (hade nog mer tappat självförtroendet och känt mig bortvald) utan kände som att jag inte ville lämna hennes sida, jag ville vara så nära som möjligt. Det kändes nästan som hon var en "magnet". Jag vet inte om jag gick ut eller inte i drömmen, kändes lite obehagligt då jag var rädd att bli våldtagen, men har en känsla av att jag stannade inne men att jag varnade tjejen på något sätt genom att berätta om det jag sett. Det jag sen kommer ihåg är att drömmen förflyttas till mitten av en stad. Det är varmt, ljust väder och känslan är bra. Det är jag, den här tjejen från balen och en kille. Jag försöker vara nära tjejen och är glad över att bara få umgås med henne, även om jag märker att hon verkar mer intresserad av killen. Vi går på ett ställe där det ligger två tågspår diagonalt bredvid varandra. Det kommer ett tåg på det ena och jag tror att vi kliver upp på det tomma för att inte vara i vägen. Men när tåget rullat förbi närmar sig två tåg samtidigt, ett på varje spår. Vi tvingas gå mellan tågspåret och jag blir väldigt rädd då det är väldigt liten marginal mellan spåren. Men vi klarar det precis, trots att det bara är någon centimeter emellan. Sedan slutar drömmen. Tycker denna dröm kändes intressant, om någon vill hjälpa till att tolka så vore jag väldigt tacksam :) .

Annons:
Choklad
2017-03-20 09:46
#1

Drömmen känns som att du har ett val att göra, du väljer mellamnrädslan och glädjen, tryggheten, som att du behöver göra något som skrämmer dig, kan vara att du känner ett tvång som skrämmer dig,  ska du stanna kvar i tryggheten där du själv har makten att välja, eller ska du våga ta steget ut i otryggheten? 

Rädslan sprider sig inom dig och hur ska du stoppa den?  Du känner dig också ratad, men kan acceptera det, du är en förstående person,  och även beskyddande, du har som sagt ett val att göra, vilken väg ska du välja att ta i livet?

U R us

Vemärjagidagdå
2017-03-20 19:31
#2

Din tolkning känns väldigt träffande, nu förstår jag nog vad det handlar om. Tack så mycket! :)

Choklad
2017-03-22 09:27
#3

varsegod 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: