Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1061 ggr
Zadeira
4/17/17, 9:46 AM

Drömtydning, om en rasande balkong

Jag drömde något mycket underligt igår.

Drömmen börjar med att jag står på min balkong (den är en sån som sitter utanpå huset) Plötsligt ser jag och känner att balkongen börjar släppa från vägen. Det går inte fort och jag upplever ingen rädsla utan det är mer som att jaha, nu lossnar balkongen.  Jag ringer min mamma samtidigt som jag börjar försöka plocka in saker från balkongen, men hon säger att hyresvärden ändå inte har öppet fören efter helgen så dem är det inte lönt att ringa.

Det hela går lugnt och sakta, och när betongen lossnat helt från väggen hela så är det precis som att balkongplattan sitter fast i någon typ gummiband eller något elastiskt. Den sjunker långsamt ner till grannen unders balkong och jag kan stå och svikta lite som en gummimatta.

Det var en kaosfylld dröm men utan panikkänslor. En dröm där allt som hände hände lugnt och sansat, även om jag blev osäker på vad som hände och hur jag skulle lösa det.

Annons:
ikna
4/17/17, 12:29 PM
#1

Huset brukar symbolisera drömmaren och de olika rummen står för olika delar av livet. Balkongen kan kanske delvis ha samma innebörd som vardagsrummet, dvs vardagslivet. Balkongen, som ingår i fasaden, kan också symbolisera din yttre personliga fasad. Att balkongen släpper från fasaden, kan stå för att ditt vardagsliv håller på att rämna/är i kaos. Men inte så att du får panik, utan mer som en osäkerhet.

Zadeira
4/17/17, 1:17 PM
#2

Tack för svar. Jag genomgår en förändring i livet just nu som jag känner mig osäker kring så det du skrev lät verkligen som en klockren beskrivning.

ikna
4/17/17, 7:31 PM
Choklad
4/18/17, 11:57 AM
#4

Vad är det som du vill hålla dig kvar i? Som du har svårt att släppa taget om? Hur folk ser på dig?  Hur du vill vara?

U R us

Zadeira
4/18/17, 2:16 PM
#5

#4 Tänkvärda frågor som öppnade mina ögon ytterligare.

Tänk att man kan vara så ovetande när man drömmer eller när man tänker tillbaka på en dröm men med lite hjälp från andra ser man så tydligt precis vad drömmen handlade om. Att sen agera utifrån det är däremot inte lika lätt…

Choklad
4/20/17, 10:25 AM
#6

# 5 

Man får ta små steg framåt 🙂

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: