Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 428 ggr
Beatrice. Nic
2017-04-24 10:28

Drömtydning barndomsområdet

Hej, jag börjar faktiskt bli lite orolig då jag under år har drömt om områden där jag flyttade ifrån då jag var 9 år. Jag drömmer väldigt upprepande och ofta nu sedan 1 år tillbaka. Jag är 28 år idag och flyttade från Umeå (landet) till Uppsala. Lämnade min farmor som också vart med i drömmen. Hennes hus också. Jag drömmer ungefär samma sak. Att jag är otroligt lycklig av att vara i Hällnäs som området hette och gråter av glädje, en stark lycko känsla som jag inte känt i verkligheten. Jag ska flytta dit och vill alltid ta bilder på naturen. Jag vill även ha med mig saker därifrån. Det som skrämmer mig är att jag drömde häromdagen att jag plötsligt började gråta i drömmen då jag var där och sa att jag har blivit traumatiserad av att jag flyttade därifrån. I drömmen ville jag även flytta in i min farmors hus. Har även drömt att jag går fram och tillbaka utanför hennes dåvarande hus och tuttag in på henne och ska lämna ett brev som jag skrivit. Jag förstår att jag uppenbarligen saknar henne och stället jag var tvungen att flytta ifrån men detta börjar bli för mycket och hur ska jag bearbeta det och få drömmarna att sluta? /Beatrice

Annons:
Choklad
2017-04-24 10:41
#1

skulle du kunna ta kontakt med din farmor och prata med henne? Hon kanske har något som  hon vill säga dig också?

naturen är ju viktig för oss, att vi kan få vara i den och där kan vi också få känna av vårt ursprung, alla kommer vi ju från naturen. Jag tror att du håller på att lära känna dig själv i grunden och att få gråta ut och "lätta på trycket"  är inte fel, tvärtom.  Kommunicera med dig själv och med din farmor så kommer det säkert att kännas bättre, även din farmor är ju en del av ditt ursprung.

U R us

Upp till toppen
Annons: