Annons:
Etikettot
Läst 916 ggr
Choklad
4/24/17, 11:19 AM

Sluta tänka (mindfulness ? )

Kan ni det? 

Jag menar att man slutar tänka på en massa saker hela tiden då man sysslar med annat, som t ex att man diskar eller arbetar med något annat. Mina tankar surrar runt i mitt huvud nästan  hela tiden,  jag planerar saker som jag ska göra och  det kan komma oroliga tankar t ex.

Jag tror att dessa tankar påvekar våra drömmar, och att drömmarna ibland t om kan var en fortsättning på våra tankar. 

Är det då oroliga tankar , kanske att vi ska göra något om några dagar som att gå till tandläkaren t ex, då uppstår en orolig dröm och som kan bli till mardröm om vi tänker för mycket på det vi är rädda för. Men att tänka på det man är rädd för är ju naturligt - det är ett sätt för oss att bearbeta rädslan även om vi kanske gör det på fel sätt, då vi upprepar scenarion som skulle kunna hända i negativa skeenden.  Dessa tankar skapar ångest och det medför att vi spänner oss och då mår kroppen dåligt, vi kan t om bli sjuka av dessa tankar. Vad ska man då göra för att dessa tankar ska upphöra? 

Jo- sluta tänka. 🤐 bara vara tyst inombords. 

Kan du det? Jag har testat nu och det känns helt ok. 

Men jag har långt kvar tills mina tankar kan stilla sig. 

Då jag slutar tänka, känns allting mycket närmre, alla ljud, allt i min omgivning blir mycket " närmre"

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: