Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1115 ggr
mena70
2017-04-30 00:50

Ande?

Min bror sov över hos oss för någon månad sedan. När han gick och lade sig ( sov i min son säng) vaknade han av att han inte kunde röra sig eller ropa .. i samma ögonblick ser gan hur dörren öppnade sig ( fast det gjorde det inte) och en kvinna gick igenom dörren, som han först trodde var jag.. man kunde se igenom kvinnan. Kvinnan gick seda och lade sig bakom honom och han kände hur hon andades.. efter någon minut försvann kvinnan! Vem var detta? Vad handlar detta om?

Annons:
Maria
2017-04-30 07:30
#1

Det låter som sömnparalys.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ixtab
2017-06-03 18:56
#2

Det är ett värds spritt fenomen. Vissa tror att det är sömnparalys andra tror att det är Shadow people som är här och tittar på oss. Ibland är de to.m. inte så snälla.
En del får en känsla av att det sätter sig uppe på bröstet så att man får svårt att andas. Där av natt maran. Hon är en kvinna som sitter på vårt bröst.

Det finns hur mycket som helst om det på youtube.com

https://www.youtube.com/watch?v=cyaHgawWgNM

🌺

Live long and prosper

Choklad
2017-06-04 12:39
#3

Nej det finns ingen Mara. Det är det urgamla sättet att tolka sömnparalyser. Förr kunde man inte förklara det på annat sätt än Maran. 

Det rör sig om sömnparalys och det är då kroppen inte har hunnit slappna av ordentligt innan man somnar, det uppstår en obalans. Men detta kan man lära sig att handskas med, så att man kan lämna kroppen, om man vill och göra en uku = utanför-kroppen-upplevelse, där du kan gå omkring utan din kropp, precis som kvinnan som la sig hos din bror, kunde, men hon var troligen en ande, antingen var hon "bara ute och gick" i sin värld, eller så har hon någon form av anknytning antingen till din bror, eller till själva rummet.  Svårt att veta utan att ha "pratat"  med kvinnan. 

Visst- det skulle kunna komma en ande och sätta sig på en då man sover, men det är väldigt väldigt sällsynt, för det mesta är det vi själva som är rädda, stressade mm och då kan ett tryck uppstå i bröstet då sover eller ska till att somna, det kan röra sig om ren ångest t ex. Men i farliga fall så kan det röra sig sjukdomar, så om det sker ofta är det kanske bra om man går till VC och kollar upp hjärtat . 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mara_(nordisk_mytologi)

Sedan detta med "skuggfigurer" Shadowpeople, den filmen är manipulerad. Jag personligen tror inte att det rör sig om något ondskefullt, jag har själv sett en skugga i ögonvrån genom hela livet då och då, men det är inget farligt eller ondskefullt enligt mina erfarenheter, jag tror att de flesta ser liknande "saker".  Vad det är, vet jag inte exakt, men jag tror inte att det rör sig om något som suger ens kraft eller liknande.  Bara för att något är svart och skugglikt, behöver det inte vara farligt.

U R us

ixtab
2017-06-06 20:50
#4

# Choklad . Alla har olika upplevelser. Det finns inte bara 1 film det finns hur mycket som helst.
Har du choklad upplevt att det tittar på dig, nära eller lagt sig hos dig? jag kan säga att det är den värsta "drömmen"  av alla. Just för att du är i sömnparalys. och inte kan titta bakom dig i sängen eller tända lampan.

Nu sa jag inte att det var Maran, skrev att det var där ordet kom ifrån. Hoppas inte att du # mena70 tog det som om jag menade att det var något ont. Jag skrev bara vad som finns där ute. Vad du kan titta efter mm.

🌺

Live long and prosper

Choklad
2017-06-07 08:52
#5

#4

Jag tänker att man ska tänka sig för innan man skriver, och inte skrämmas, jag har upplevt en hel del vad gäller andevärlden. Jo jag vet att det finns filmer om allt möjligt, och att 95% av de filmerna är fejk. Tyvärr är det så. 

Och ja, alla upplever vi saker och ting olika, men man ska ändå vara försiktigt med vad man skriver ibland. Mycket beror på ens egna rädsla också. 

Ja, jag har varit med om att andar har lagt sig hos mig, både i halvsovande tillstånd och i vaket tillstånd. Någon har hoppat i min säng mm mm.

U R us

Marr
2017-06-08 18:55
#6

Fast jag tänker mest att detta vara en beskyddande ande en släkting eller någon som tycker mycket om personen som dessutom är öppen, kanske är din bror mer öppen för kontakt i ditt hus, där han sov eller i kontakten med dig? Familjärt?

Jag hade nog tolkat det som ett besök från en när & kär när den lägger sig som ett beskydd bakom som för att hålla om…det har jag också varit med om men längesedan…skulle gärna uppleva det igen.

Visst kan man bli både undrande & nervös när sådant här händer. Man börjar leta "onda ting" efter det man ej kan se. Numera när jag är förberedd och välkomnar det så händer det inte längre vad jag har fått för mig. Antagligen behövs det ej för har tillit & kommer negativa saker så känner man skillnad tror jag.

När min väninna hastigt dog innan 40 år av en stor blödning i hjärnan, så "spökade" hon kraftigt en vecka till en månad efter hennes bortgång. Hon grejjade & busade t.ex med sina efterlevande katter vi hade tagit hand om & höll på att skrämma slag på oss om natten. Bad henne ta det lugnt för hon skrämde oss när vi sov…Katterna hade full inriktning på hennes för oss då osynliga skepnad. Tittade man från sidan så såg man dallringen av energi, katterna följde rörelserna.

Fick en omedelbar reaktion av lugn som spred sig genom rummet efter bedjan. Sen visade hon sig genom dofter av Magnolia som var hennes favoritparfym, genom att ställa skorna framför dörren när vi skulle vattna blommorna i hennes hus så vi fick problem öppna dörren då dom stod framför när ingen varit där mer än vi.

Hennes lillasyster vaskade av lite disk…då stod min döda barndomskamrat bakom & log mot oss som satt vid bordet. Så försvann hon som upplöst i luften…

Ibland såg det ut som huset var ett akvarium i fönstren, som de var vattenfyllda med lätt rörelse i…då backade vi ut därifrån pgr av motståndet och sade att det är en bättre dag i morgon för nu vill hon ej ha oss där…det hade kunnat upplevts som hotfullt & skrämmande…visst blev vi tagna då det hände & hände igen men det kändes ändå fint med den kontakten hon ändå visade på det sätt hon kunde då…att vi förstod, att vi hade en slags kontakt….

Detta är ett exempel på hur lätt det är att skrämma upp sig när det egentligen är fråga om stor kärlek i de flesta fallen då man blir rädd för det man ej kan se…så tänker jag…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Farwuq
2017-06-08 19:18
#7

Sömnparalyser är inget okänt för mig, det gäller bara att hålla huvudet kallt.
Man kan t.o.m. se genom sina slutna ögonlock.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

ixtab
2017-06-09 23:18
#8

Ber om ursäkt om det kändes som om jag skrämdes. Jag ska vara mer försiktig i fortsättningen.
Det är väl kanske så att jag tar ganska lätt på det, och skrev det mer som ett kuriosum runt Sömnparalys.  Men jag ber om ursäkt.

# Marr: Om man får kontakt med ande världen så kan det vara lättare för dem att komma igenom när man är så jätte avslappnad som när man just somna, eller precis ska, eller just vaknar. Det kan gott vara så att den närstående kommer just då, för att visa att de finns hos oss och skyddar oss.

🌺

Live long and prosper

Choklad
2017-06-10 09:42
#9

# 6 Marr, vilken fin berättelse . 🙂

U R us

Darkylucy
2017-07-15 16:26
#10

du eller var det han hade nog sönmparalys typ som i insomnia man är typ halvaken och tror man ej kan röra sej man kan ochså käna att man blir ner dragen i golvet fast man är i jätligen halvaken läskigt ändå. kvinan du sa kan nog vara nån som vakde över honnon eller dej

the darkynessLyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: