Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 5007 ggr
LeeKnow
2017-05-17 12:37

Drömtydning näsblod

Hej! Skulle vilja ha hjälp med en dröm jag drömde inatt. Drömde om min morfar som dog i februari iår. Framför vårat hus går en gång av stenplattor ut till en grusplan, på var sida om grusplanen står avlånga hus mittemot varandra. IRL så finns det en lägenhet på övervåningen på det högra där min syster bor, och på det vänstra ett stort dansgolv som vi använder som förråd. I drömmen var det precis tvärtom. I min dröm hade jag precis kört fram gräsklipparen och ställt den på stengången. Jag är påväg upp på förrådet i högra huset när morfar gläntar på dörren i vänstra huset och frågar skämtsamt vad det är som luktar. Jag vet att han är död men tänker att man inte ska vara respektlös mot andar så jag svarar att gräsklipparen luktar olja, medan jag lägger märke till att han blöder näsblod. Fortsätter upp på förrådet där jag frågar mamma "Varför morfar alltid blöder näsblod när han visar sig" Kommer inte ihåg vad vi/hon säger men vet att jah utbrister "Men han är ju död!" Då visar det sig att de har återupplivat morfar, eller ja hans kropp levr men morfars riktiga själ finns inte även fast han beter sig som morfar. Mamma sa bara att det betyder att jag undermedvetet går och tänker på honom. Men känns som om det finns en koppling mellan morfar och näsblodet. I drömmen var jag inte alls förvånad över blodet och frågade ju just "varför han ALLTID blöder näsblod" Har aldrig sett morfar blöda IRL och har, såvitt jag vet, aldrig drömt om honom heller. Så vet någon om det finns något betydelse bakom näsblodet och varför det känns som om det har något med morfar att göra?

Annons:
Choklad
2017-05-18 10:39
#1

Kopplingen mellan näsblodet och din morfar kan egentligen bara du veta, eftersom han kom till dig och visade sig på det sättet. 

men jag kan fundera lite omkring det, kanske du får en liten hjälp på vägen. Blod står ofta för liv. Näsan andas vi med, och så länge vi andas,  lever vi, alltså även detta visar på liv. 

Han står i  dörren, vilket kan visa på att en dörr till honom är öppen för dig,  eller att han tittar till dig. "vad är det som luktar"-  när man klipper gräs så luktar det gräs, och det är gräsets varning till allt det andra gräset, om att det ska bli klippt, det handlar om rädsla för att bli förändrad,  vilket bottnar i att man är rädd för att dö.

Kort och gptt tror jag att din morfar vill säga till dig att du ska leva och ha det bra, när din tid kommer så finns han där  i andevärlden och tar emot dig. 

Låt inte livet rinna ifrån dig, utan känn och upplev livet och finna glädje i det. Han finns hos dig och tittar till dig, håller koll på dig 👍

U R us

Upp till toppen
Annons: