Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 914 ggr
Rosisa00
6/20/17, 10:10 AM

Drömtydning (påbörjad)

Jag drömde precis en dröm som jag minns väldigt tydligt. Så jag sökte upp lite saker och enligt mig så låter det som, att jag tycker att jag och min bästa vän har mognat (Vi är 14 och 15). Men på slutet av min dröm så spyr min vän upp tomat. Och läste att tomat betyder kärlek att man hat mognat osv. Så är hon omogen då? Eller vad har jag missat? Hela drömmen (eller vad jag minns): Först var vi på en skola som jag inte kände igen. En gammal kompis som jag inte träffar så ofta blev jätte sur på ett yngre barn med ett funktionshinder eftersom att barnet ville vara med. Hon som blev sur har oxå ett funktionshinder. Så då lekte jag med den lilla tjejen som snurrade runt och var jätte glad. Barnet hade typ tre skötare/assistenter och dem sprang oxå runt och var jätte glada. Bara för att barnet var glad? Sen så skulle min klass åka till simhallen och av någon anledning så var min bästa vän där. Och hon följde med även fast vi går i olika skolor. Så då åkte vi till simhallen med buss (den delen var typ borta för minns inget av att vi någonsin badade). Sen så åt vi någon slags macka allihopa och sen så gick vi mot busshållplatsen, vi väntade lite längre bort för att vi inte skulle störa dem andra vid busshållplatsen. Då märkte jag att vi gick på bussen fem minuter (gående) till mitt hem så jag frågade läraren om jag fick gå hem därifrån och det fick jag. Och min bästa vän märkte att jag inte gick på så hon sa "kom nu!" Men då sa jag till henne att jag gick hem därifrån så då hoppade hon av för hon bor nära mig. Schaffören log mot oss och sen så åkte dem. (Kom precis på att det är något skummt med skolans position då några som gick i min gamla skola, som låg på andra sidan vägen var med?) Sedan precis när bussen började åka så hostade min bästa vän upp tomaten och så började vi gå. Och då vaknade jag. Drömmen kändes glad och jag mådde väldigt bra i drömmen. Min vanliga nya skola mår jag inte så bra i… Jag passar inte in, men jag mår alltid bra med mina 4 bästa vänner <3 Vi umgås ofta efter skolan :)

Annons:
Rosisa00
6/20/17, 10:12 AM
#1

Kan det ha med att jag vill gå i skolan med mina vänner igen också?

Choklad
6/21/17, 10:11 AM
#2

Du  håller på och lär dig nya saker. 

Kan vara att du  behöver anpassa dig och att det behöver få ta sin tid, så stressa inte fram något som du känner dig obekväm med, utan vänj dig i lugn takt.

Du  löser problemfrågor snabbare än de andra, och du behöver eller vill inte vara likadan som andra, du vill gå din egen väg till det du har som mål.

Tomaten- var den mogen?  eller var den grön ?

Om den var mogen, så har det något att göra med att det som din vän påverkar dig med, ett beteende eller annat, att du nu säger ifrån och gör dig av med detta beteende.  Så det kan vara ett tecken på att du har mognat och förstår att du behöver få vara som du själv vill vara.

U R us

Rosisa00
6/21/17, 12:50 PM
#3

Det var en mogen bit av en tomat, en sån där "skivad" tomat bit som låg på mackan alla åt tidigare i drömmen.

Upp till toppen
Annons: