Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1713 ggr
unbreakable8
6/27/17, 7:46 PM

Dröm om fåglar

Jag drömmer ofta ibland om att jag har fåglar i en stor bur som jag matar och tar hand om, byter vatten, släpper ut dom  så dom får flyga lite.  Men ibland drömmer jag också att jag glömt bort att jag matat mina fåglar och dom är oftast någonstans på nedre våningen i något mörker och jag tänker : - NEJ! Jag får inte glömma mata och ta hand om mina fåglar.  Ibland när jag glömt och matat dom och gett dom vatten så är dom på väg att dö, men jag får panik och ger dom all slags frö, sallad och vatten och tar upp dom i solljuset.  En gång dog en fågel trots allt och jag blev väldigt ledsen.

Det här är en ofta återkommande dröm.  Senast i förrgår drömde jag om "mina fåglar" och jag vaknade till på morgonen  av pickande på mitt fönster och det var en björktrastbebis som satt i mina plantor på balkongen.

Annons:
Choklad
6/28/17, 11:55 AM
#1

Kan inte låta bli att le åt din dröm, för jag har drömt ungefär samma drömmar och de var också återkommande.

Fåglar står ofta för frihet och kommunikation.

Dina fåglar befinner sig i källaren, och källare står ofta för vår grund i livet, det vi baserar allt på och här kan det finnas de liv vi har levt och grunden för det  livet vi lever nu. Allt som är orsaken till den vi är just nu i detta livet.

Det kan röra sig om att du känner dig instängd. Varje fågel har en av dina sätt att vara inom sig och representerar därför dig på olika sätt.

Du matar dem alla med energi, = frön , vatten ochsallad mm- och det ser ut som att du inte kan släppa taget om vissa beteenden, sätt att vara och personligheter som du är i behov att vara. 

En fågel dog, därför att den inte fick näring. Det betyder att du inte längre har något behov av detta beteendet. 

Du stänger dig själv inne ,  kanske du vill att allt ska vara som  förut, kanske är du rädd för förändring, frihet, kanske du vill behålla den trygghet det innebär att ha dig själv som du är, genom att hela tiden ge dina gamla beteendemönster energi genom att bete dig på dessa sätt. 

Nästa gång drömmen kommer, försöka att minnas vad fåglarna gjorde, hur de rör sig och hur de ser ut, Hur buren är byggd, om den är hel eller söndrig, mm. För du är både buren och fåglarna.

U R us

unbreakable8
7/16/17, 2:10 PM
#2

Tack för tolkning. Det låter som att det kan stämma bra.  Jag ska försöka skriva ner nästa fågeldröm.

Ibland är det även andra djur, såsom hästar och kaniner som jag matar och tar hand om.

Choklad
7/18/17, 9:29 AM
#3

🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: